Jackson

Немає жодного товару цього виробника.

Jackson

Марка Гровера Джексона (Grover Jackson) символізує фатальні гітари типу «суперстрат» 1980-х років. Його модернізація класичної моделі Fender Stratocaster привнесла більшу кількість ладів, більш глибокі вирізи корпусу, похилий загострений профіль голови грифа, змінену распайку звукознімачів і високоефективну систему вібрато. Jackson залучили багатьох молодих скорострільних виконавців, таких як Ренді Роудс, Джордж Лінч, Вівіан Кемпбелл, і більш традиційних гітаристів кшталт Джефа Бека, Гері Мура і Френка Степанека. Гітарист Джексон любив возитися з інструментами, і у вересні 1977 влаштувався в майстерню Уейна Чарвела в Сан Дімас, Каліфорнія, займалася виготовленням гітарних комплектуючих на заміну. Але компанія переживала труднощі з грошима, і в листопаді 1978 Джексон купив всю контору разом з обладнанням приблизно за 40,000 доларів. Спочатку майстерня зі штатом в три людини продовжувала робити грифи, корпуси та інші подібні речі, а також лагодити й модернізувати гітари. У 1979 році дебютували інструменти з гвинтовим кріпленням грифа під маркою Charvel.

В кінці 1980 року Гровер Джексон познайомився з 24-річним багатообіцяючим гітаристом на ім'я Ренді Роудс. Разом вони розробили дизайн кастом гітари на базі конструкції Gibson Flying V. Наступного року вони знову зайнялися конструюванням, цього разу більш радикального варіанту інструменту з корпусом дизайну offset. Для цих гітар, що явно відрізнялися від продукції Charvel, Джексон став використовувати в якості торгової марки своє власне ім'я. Продукція двох брендів - Charvel і Jackson - дійсно буде відрізнятися аж до початку 1986 року.

Гітари Charvel, в основному, в стилі Fender, з грифами на гвинтах. Інструменти Jackson більш оригінальні, в основі їх конструкції наскрізні грифи. Обидві марки відрізнялися використанням строкатих багатих забарвлень і малюнками на корпусах гітар. Після трагічної загибелі Роудса в 1982 році і сплеску інтересу до його незвичайних «Jackson» зв'язок з ім'ям цього гітариста отримав особливу цінність. Так, на початку 1983 з'явилася перша серійна модель Jackson - Randy Rhoads.

Інші екстравагантні інструменти були зроблені спеціально для таких виконавців, як гітарист австралійської групи Heaven Келлі (у стилі Explorer) і Девід Лінський з Overkill (схожий на Flying V Double-Rhoads). Джексон спочатку обмежував використання свого імені тільки цими, виконаними за індивідуальними замовленнями музикантів інструментами. Але поступово з'являлися любимчики, і між 1983 і 1986 роками в майстерні компанії в Сан Дімас був розроблений ряд дизайнів корпусів гітар, які пізніше отримають власні модельні назви.

Це були Randy Rhoads (корпус дизайну offset V, 1983); Soloist (суперстрат, 1983); Kelly (трохи змінений стиль Explorer, 1984); Double-Rhoads і King V (у стилі Flying V, 1985). Практично з самого початку всі ці моделі виходили у тюнінгу дух видів: Student (накладка грифа палісандр, маркери ладів-точки, гриф і голова грифа без окантовки) і Custom (накладка чорного дерева, маркери у вигляді «зубів акули», окантовки грифа і голови ), хоча часто з'являлися й інші варіанти. Поступово Джексон розвивав і відточував оригінальні конструкції гітар в стилі Стратокастер, які він випускав під маркою Charvel - Strat Body, а потім Jackson Soloist.

З 1983 року Soloist уособлює ту гітару, яку ми знаємо як Суперстрат, найважливіший гітарний дизайн 80-х. Спираючись на поради музикантів, що регулярно підказували різні поліпшення, Джексон розвивав класичний стратовскій дизайн, спрямляючи бічні сторони, потовщуючи профіль і витягаючи корпус, а також подовжуючі "роги". Якщо перші стратоподібні гітари Джексона виходили з 22-ма ладами, то потім він став використовувати можливості розширення доступу до верхніх ладів, що давалися конструкцією з наскрізним грифом і глибокими вирізами, і збільшив кількість ладів до 24, розширивши доступ до нот. На оновленому корпусі встановлювалася потужна комбінація синглів і хамбакерів, що еволюціонувала у бік стандартного для суперстрат поєднання два сингли плюс бріджевий хамбакер, з додаванням жорсткого замкового вібрато. Джексон поширив також "нахилине" загострене перо грифа. Так і народився суперстрат: новий інструмент для швидкісних гітарситів, що перечважно грають з високим гейном, що відповідав їх потребам і був здатний розвивати й удосконалювати їх силові амбіції.

У 1986 році марку Charvel передали лінійці інструментів, що вироблялася в Японії, а бренд Jackson залишили для гітар, які створювалися в США. До 1987 року виробництво американських "Джексонів" перемістилося на нову фабрику в Онтаріо, Каліфорнія. До 1987 року King V стала серійною моделлю. Ще через два роки назва Strat Body було змінено на менш спірне з юридичної точки зору - Vintage Style, а в лінійку увійшла ще одна модель, Dinky. Іншою новинкою в джексонівскій лінійці в той час стала передплатна модель Філа Коллена (Phil Collen). Її радикально зачищений і окантований корпус сильно відрізнявся від усталених уявлень про рок-гітарі. Більш доступна модель Коллена - РC3 - вийшла в 1997 році. У 1985 році Джексон організував спільне підприємство з техаським дистриб'ютором International Music Corporation. У 1989 році він пішов. Пізніше він займався розробкою інструментів для Washburn і деяких інших підприємств. Після його відходу склалися три лінійки: Custom Shop, американська серія (US series) і Jackson Professional. Інструменти Custom Shop робилися індивідуально в США і коштували таких грошей, що більшості смертних не доводилося про них навіть замислюватися. Дрібносерійні моделі US series виходили кожна в десяти різних кольорах лаку на вибір. Що стосується Jackson Professional, ця вироблена в Японії лінійка замислювалася для завоювання ринку якісними версіями американських оригіналів. Серед них була модель Філа Колліна, а також нова Fusion Pro і Warrior Pro категорії ультра. Ціни на Jackson Professional для японських інструментів були досить високі, при цьому вибір залишався обмеженим, хоча компанія негайно реагувала на появу нових тенденцій. У 1992 році в лінійці Professional з'явилася модель Infinity в стилі PRS, що зберегла притому характерні особливості Jackson типу загостреного пера і надійного вібрато. У 1993 році в каталозі Jackson з'явилася JIX в дусі ретро, ​​а також Kelly Standard в лінійці Custom Shop. Протягом 90-х рр. виходили й інші дрібносерійні варіації цих тем. Jackson сконцентрувалися на тих напрямках, які вважалися їх сильними сторонами, але продовжували розширюватися і в сегменті недорогих інструментів. Запущена в 1993 році серія Concept представляла відносно доступні версії джексоновских моделей японського виробництва, а лінійка Performer робилася в Кореї і йшла за ще нижчими цінами. У 2000 році в Індії стали робити серію Х.

Придбання Jackson японською електронно-музичною компанією Akai в 1997 році призвело до припинення виробництва спорідненої марки Charvel. Але модель Charvel Surfcaster збереглася як серійна модель Jackson, введена в лінійку в наступному році (народилася вона як джексонівська гітара Сastom Shop).

Сьогодні Jackson продовжує вдосконалювати форму корпусів своїх інструментів. У 2000 році злиттям стилів Kelly і Rhoads була створена модель Kelly Star KS2. Корпорація Fender, придбавши на початку нашого століття бренди Charvel і Jackson, вирішила вдихнути нове життя в ці бренди, почавши як масштабно перевидавати класичні моделі, так і виводити на гітарний ринок нові унікальні інструменти.

www.jacksonguitars.com