Відомий український гітарист - про світові бренди

Олексій Крупський - відомий український музикант, який нині живе в Німеччині, проте часто приїжджає в Україну з концертами. Навчався у нашого знаменитого гітариста-педагога Володимира Молоткова. Освіту здобув в Україні, Італії та Німеччини. Гастролював з різними проектами в Данії, Франції, Іспанії, Італії, Німеччини, Індії, Росії, Латвії, Польщі та інших країнах. У 2009 році зібрав міжнародний квартет "Django Gipsy Jazz", до складу якого увійшли музиканти різних країн. Грає і експериментує в різних напрямках: фьюжн, фанк, latin, а також так званий циганський джаз. З 2011 – у складі журі міжнародного фестивалю-конкурсу гітаристів "АпрельсКиеВетви" в Києві.

Людина з таким величезним досвідом може розповісти і порадити дуже багато. У спеціальному інтерв'ю для нашого сайту Олексій поділився своїми уподобаннями в музичному обладнанні.

Чи знаєте ви про бренд Lag? Чи користувалися ви цим обладнанням?

- Якщо чесно, не знаю, не користувався, але гітари при можливості спробую.

Хвильові ефекти використовуєте? Наприклад, Source Audio Hot Hand.

- Ефекти використовував раніше, багато користувався продукцією фірми Boss, процесорами, а також окремими педалями, потім довгий час грав переважно на акустичній гітарі, використовував тільки хол, іноді октавер, мало ефектів. Зараз зацікавився «Suhr» і «MXR». 

Sustainer від Fernandes теж унікальний, якщо використовували - поділіться враженнями, чи популярний цей ефект?

- Я користувався тільки Sustainer Boss, та й то дуже рідко, для гри з дисторшн на електрогітарі, тому порівняти не можу ... Взагалі дуже багато граю на акустичних гітарах, і трохи від технологій відстав.

А самі гітари часто змінюєте? Чи Ви "однолюб" у цьому?

- Не те що "змінюю", але, звичайно, раз на два-три роки точно з'являється щось нове серед моїх інструментів.

Так можна сказати, що Ви вже маєте колекцію?

- У мене однотипних гітар майже немає, всі на різні "теми", для різних фарб, - не назвав би колекцією. Всіма користуюся в різних ситуаціях. Для сцени іноді беру одну, а для студії іншу, багато використовую Godin Multiac Nylon, для концертів, для студії, наприклад: фламенко гітара Miguel Angel Lopez - акустична зі сталевими струнами, Gitane, або Ibanez (electro-acoustic), електрогітари: Gibson Les Paul (Studio Mod), Paul Reed Smith 513, Washburn HB35, Godin Freeway. Останні два-три роки багато граю на французькій гітарі Maurice Dupont (Nylon strings) - і в концертах, і в студії.

Як Ви доглядаєте за своїми інструментами?

- Засоби догляду: більше "Dunlop", наприклад, лимонне масло для чищення грифа.

Що б Ви могли порекомендувати іншим музикантам в сенсі деталей? Які медіатори використовуєте? І чому саме ці?

- Медіатор - річ дуже індивідуальна, одні люблять тонкі, інші - товсті, хтось - з такого матеріалу, а хтось - з іншого ... Я, в основному, використовую медіатори D'Andrea ( "Cool Plecs"), іноді товсті, іноді - середні. Колись отримав такий медіатор в подарунок від Ела ді Меола (Al Di Meola), і мені так сподобалося: як він зроблений, і матеріал, з якого зроблений, як ним граєш, - відтоді завжди купую цієї фірми, подібні. Для акустичної гітари, наприклад, якщо граю джипсі-джаз, використовую медіатори фірми "Wegen" (Голландія). Ще хороший медіатор для електрогітари, Ibanez Steve Vai. А ще - мабуть, мої найулюбленіші –  D'Andrea "Christian", D'Andrea Cool Plecs "Rock".

Ви маєте великий досвід в індустрії музики, і Ви знаєте на практиці різні інструменти й аксесуари. Можна провести паралелі між німецьким та українським ринком музичних інструментів. У чому принципова різниця музичних магазинів України і Німеччини? Відчувається вона, чи ні?

- Мені здається, що якоїсь істотної різниці немає, хоча якщо говорити про гітари, то, напевно, в Німеччині вибір інструментів, все ж, трохи більший. Але в магазинах зараз все частіше домінують інструменти якихось нових фірм, найчастіше азіатського виробництва, щоб купити зараз який-небудь інструмент з відомим ім'ям, наприклад, Гібсон, часто потрібно  шукати в Інтернеті.

Є певні стереотипи в цьому питанні. Але, все ж, цікаво, чи здатні українські бренди до здорової конкуренції?

- Скажу чесно, я не в курсі, що зараз виробляють в Україні, напевно, є якісь нові виробники музичних інструментів, але я про них не знаю. Буваю в Києві два-три рази на рік, завдяки концертам, в музичні магазини давно не заходив.

Якби у Вас була можливість зібрати для себе ідеальну гітару з елементів, вже наявних, - які моделі Ви б поєднали?

- Акустична: я хотів би, наприклад, гриф як у Maurice Dupont, а перемикачі (гучність, еквалайзер і так далі) - як у Godin Multiac. Електрогітара: нещодавно у мене з'явилася гітара Paul Reed Smith 513, яка звучить схоже і на Gibson Les Paul, і на Fender Stratocaster, так що нічого поки нового винаходити не треба.

Олексій рідко буває в Україні. Сподіваємося, що його концерти в Києві та інших містах нашої країни відбуватимуться частіше, а «поради від Крупського» на http://musician.ua/ допоможуть вам у творчості.

Коментарі

Ще ніхто нічого не написав, ви можете стати першими!

Написати коментар [відмінити відповідь]