Ваш список
"Список порівняння" порожній

(044) 592 78 50

  • Увійти | Зареєструватись

Сірий кардинал української музики

Якщо Ви побачите бородатого стилягу, який виходить із реставрованого красеня Volkswagen Scirocco (припустимо, 81-го року), з вікон якого видніються синтезатори, контролери, колонки, шнури, мікрофони... (і так далі), зупиніться і попросіть селфі, адже цілком ймовірно, що Ви зустріли Артура Данієляна.


Фотограф Олена Божко

Знайомтеся (якщо ще незнайомі): це один із сучасних музичних кріптократів. Один з тих важливих людей, які своїми руками і мізками "роблять" все те, що ми чуємо на концертах, на радіо і ТБ, в таксі та маршрутці, та й, власне, скрізь.

Отже, Артур Данієлян – концертний звукорежисер, саундпродюсер, аудіомонтажер, аранжувальник, композитор і просто творець музичних трендів – ось із ким сьогодні наша розмова.

МУЗИКАНТ.укр: Концертний звукорежисер. Уявімо, що цієї людини немає на концерті – що ж тоді буде? Яка його роль, і наскільки сильно залежить виступ артиста від живої роботи звукорежисера?

Артур Данієлян: Є такий жарт: звукорежисер – це людина, яку ніхто не помічає, поки він працює, але як тільки припиняє, то це стає відразу помітно.

Якщо у артиста немає свого концертного звукорежисера, або якщо той не справляється зі своєю роботою, тоді навіть найкращі можуть на сцені звучати погано і виглядати некомпетентними та бездарними. Це несправедливо! І одна з причин, чому я став концертним звукорежисером – це через внутрішнє обурення такою несправедливістю.

Колись мені трапився запис концерту одного шанованого мною рок-музиканта, на який колектив, швидше за все, не взяв із собою звукорежисера. Було дуже помітно, що артист нервував. І те, як все звучить, "запирає", свистить – це жахливо.

Концертний звукорежисер – це сірий кардинал за спиною артиста, без якого його комфорт і повноцінне самовираження на сцені неможливі. Зв'язок просто неймовірний.

МУЗИКАНТ.укр: У Вас із Олею Поляковою теж є цей тонкий невидимий зв'язок?

Артур Данієлян: Звичайно, Оля настільки звикла до мене, що навіть не хоче без мене виступати. Нещодавно їй довелося поїхати з концертом в Азербайджан (я, як вірменський уродженець, туди не поїхав, через відомі причини). Оля після цього мені й сказала: «Ніколи в житті я без тебе більше нікуди не поїду – це було жахливо!» Наприклад, вона часом хоче щось змінити в аранжуванні, відбивці або інтро вже на чеку. Ця робота виходить за межі стандартних функцій звукорежисера – контролювати звук під час концерту, але оскільки мені цікаво постійно розвивати скіли, і можливості Ableton Live це дозволяють, я Олю балую і виконую її побажання.


З Олею Поляковою

МУЗИКАНТ.укр: Чи потрібно звукорежисеру по-особливому відчувати і розуміти артиста як людину?

Артур Данієлян: Так, особливо артистів великих, тому що переважно це люди з характером. І я не відразу це зрозумів – думав, що достатньо бути хорошим професіоналом з технічної точки зору. Але дуже великий відсоток, можливо, навіть відсотків сорок звукорежисерського вміння – це вміння бути психологом. Потрібно шукати до артиста підходи, та й просто намагатися зберігати здорову атмосферу на майданчику.

Все це дуже важливо і одночасно складно. Тому що завжди є людський фактор, у кожного свої якісь справи і проблеми. Технічний бік можна або вирішити, або не вирішити – робота все одно триватиме. А ось психологічну проблему ти або вирішуєш, або не працюєш взагалі.

Жоден професіоналізм не перекриває кострубатості в спілкуванні. Нікому не потрібен злий звукорежисер, який не вміє розмовляти, і незрозуміло, як з ним будувати стосунки. Найчастіше – навіть прямим текстом скажу – треба вміти лестити (це хороше слово).

МУЗИКАНТ.укр: Як давно Ви працюєте в цій сфері, і як бути хорошим звукорежисером?

Артур Данієлян: Я почав працювати в дві тисячі четвертому році – тобто, в індустрії я близько чотирнадцяти років. Я тоді попросив у свого товариша-звукорежисера настанову, і він мені сказав: «Не бухай і будь уважним на роботі». Виявилося, що це складно для багатьох людей, які працюють в даній сфері.

Робота дуже цікава і вимагає великої віддачі, але при цьому часто і недооцінена збоку. Завжди от дивишся на супер-мега-фірмачів, які приїжджають з іноземними артистами, і захоплюєшся: достатньо немолодий дядечко-неформал за пультом, щось крутить, і ось просто видно в ньому якусь вселенську мудрість – це концертний звукорежисер.


На концерті, «БЕЗ ОБМЕЖЕНЬ»

МУЗИКАНТ.укр: Хочеться поговорити і про іншу сферу Вашої діяльності – саунд-продюсування. Чи є в роботі саунд-продюсера своя хороша професійна рутина? Яка вона?

Артур Данієлян: Так, і мені подобається цей рутинний процес. До мене часто приходять із сирим, незрозумілим, записаним на диктофон в поганій якості матеріалом і просять щось з цим зробити. Моя рутина – це з таких чорнових записів потихеньку огранювати діамантик. І щоразу я радію кінцевому результату.

МУЗИКАНТ.укр: Як же Ви працюєте з такою "сировиною", з чого починати?

Артур Данієлян: Перший етап – підготовка міксу до зведення. Це дуже довга, одноманітна і рутинна робота: розставити маркери, де приспіви, а де куплети, або позначити це різними кольорами, почистити все, щоб ніде не було зайвого шуму. Або десь вокаліст чавкнув, кашлянув – це все необхідно прибрати. Мені доводиться це робити самому, тому що я ще не знайшов людини, якій би зміг довірити таку підготовку, а принцип тут такий: чим більше роботи робить одна людина, тим більше це позначається на швидкості роботи.

МУЗИКАНТ.укр: А коли і як працює команда в цьому процесі?

Артур Данієлян: У великих майстрів саунду є спеціально навчені люди, які опікуються винятково рутинною підготовкою сесій до зведення. Але українським саунд-продюсерам доводиться абсолютно все робити самим. В Україні, напевно, взагалі нереально знайти професійного аудіо-монтажера. Тому що у нас це – як професія офіціанта. Хороші офіціанти в Європі дуже цінуються, а у нас сприймають як перехідну професію.

Тим паче, у нас тепер дедалі більше хочуть отримувати гроші, а не заробляти на роботі. Сьогодні одиниці готові вчитися і працювати з рутиною. Для цього потрібно приходити і сидіти за спиною у професіонала. Я так починав, і перше, що я навчився робити – це підчищати голос, тобто, інтонаційно поправляти ті моменти, де музикант злегка не потрапляє в ноти. Це теж довгий процес, але він і дуже творчий.

«Хочу і не можу не робити» – зараз такої романтики стає дедалі менше. До мене багато разів підходили і просилися повчитися – звичайно, до мене можна, я завжди дуже радий. Але далі слів справа зазвичай не заходить.


Фото з Олегом Артимом і DJ Original B. Фотограф Юля Вебер

МУЗИКАНТ.укр: Поділіться, будь ласка, рецептом трендів, адже Ви їх дійсно створюєте. З чого повинен складатися трек, який обов'язково стане популярним? Чи можна зробити з будь-якої людини, яка непогано співає і є симпатичною, зірку, якщо хтось їй напише пісню і зробить аранжування?

Артур Данієлян: Є два інгредієнти. Якщо вони присутні – тоді пісня потрапить практично на будь-яке радіо. Але перший без другого і другий без першого безглузді.

Перший інгредієнт: В пісні не повинно бути програшів, не повинно бути жодного інструментального соло. Програмні директори цього страшенно не люблять, для них, якщо немає співу – це все, це кошмар, це просадка в ефірі, й слухач перемкне станцію. Будь-хто може звернути увагу на те, що часто композиції на радіо звучать від перших слів пісні і до першого соло або програшу, а потім обрізаються. Часом слухаєш, слухаєш, та-да-да-да-да і ... «Ви слухаєте бла-бла-FM» ... – обірвалася пісня. Я раджу не ставити соло, якщо Ви хочете, щоб цю пісню слухали від початку до кінця, раз за разом.

Другий інгредієнт: Це хороша PR-служба. Повірте, свого часу мені довелося багато попрацювати в стіл, нехай і за гроші, і дуже якісно. А все просто через те, що людина або взагалі не знає, що таке PR, і як його робити, або не хоче.

Є така стара романтична думка, що, оскільки я зробив хорошу музику, то мене відразу ж помітять. Так ось – не помітять! Тому що за хвилину на планеті Земля створюється тисяча двісті двадцять чотири з половиною хороших і геніальних композиції (умовно кажучи). І дедалі більше.

Зараз кожен, хто має ноутбук, може бути продюсером. Є приклади (особливо в електронній сфері) успішних музикантів, які роблять музику в "лоджітеківських затичках", в своєму макбуці. Через це ціла індустрія великих професійних студій обвалилася. Музиканти перейшли в маленькі проект-студії, такі, як моя тут, приблизно.

Знаєте, зараз розробляється штучний інтелект в цій галузі роботи зі звуком. Думаю, що фактично років через п'ять ми зможемо взяти мультитрек, закинути в програму і через хвилину отримати готову пісню. Зрозуміло, що людський фактор все одно буде. Машинне красиве зведення – це ще не все. Потрібно вміти розфарбовувати, робити незвичайний для людського вуха стиль. Мене колись просив Юрій Нікітін, відслуховуючи мої роботи, вносити нерівності і шорсткості в мікс, щоб результат був більш людський, так би мовити.


В студії. Фотограф Юля Вебер

МУЗИКАНТ.укр: Проект Вашої мрії – який він?

Артур Данієлян: Все, що я зараз роблю, – це вже моя мрія. Але ще я хотів би спробувати написати музику для кіно. Це було б цікаво, незвичайно. І це для мене своєрідний вихід із зони комфорту. Хоча я зовсім нещодавно таке замислив. А взагалі, я щаслива людина: у мене є практично все, про що я міг мріяти.

Дорогі читачі, а про що мрієте Ви? Які музичні мрії сьогодні літають у повітрі? Можливо, ми допоможемо їх здійснити разом із найбільшим в Україні Каталогом музичних інструментів і обладнання?

Ми дякуємо Артуру Данієляну за таку цікаву і корисну розмову та закликаємо всіх очікувати наступних інтерв'ю на МУЗИКАНТ.укр, долучатися до діалогу і коментувати статті!

 

 

  08 Лютого 2018
Відгуки: 2
Перегляди: 3834
Коментарі
  • Алла 11 Лютого 2018

    Артур,ты молодец,гордимся тобой.(работали вместе в "Струм-Славутич"),очень рады,что ты воплотил свою мечту в жизнь,получаешь удовольствие от этого сам и радуешь людей.

  • Александр 09 Лютого 2018

    Дуже цікаво! Завжди думка була - а як воно потойбіч сцени? Купа людей працують заради того щоб ми чули досконалий звук - як все це працює? Дякую за таку гарну відповідь! :)

Залишити відгук
Поставте оцінку
Ваша відповідь
Ваш коментар буде опублікований після модерації адміністратором
Теги:
EBS Hora MusikMesse Lag Orla Miditech Gemini Arturia Bespeco Lewitt Fafner Icon гитара гитары FL STUDIO новинка Tramontane Sentrum Ввічність альбом концерт T300 Тартак Київ Киев ВДНХ фестиваль 2016 Atlas Weekend гітара музыкант поради музиканти популярність помилки акція низькі ціни подарунки новий рік обладнання інструменти струны музикант Аллегро Мьюзік свята привітання Різдво побажання Musician смерть Девід Боуї помер обзор видео огляд мікрофон відео Lewitt Recorder додаток Foo Fighters Дейв Грол хіти цікавинки композитори класика Prodipe техніка мікрофони звукозапис Eagles Глен Фрай Motorhead Леммі Кілмістер виступ Brutto Дэвд Боуї сузір'я обсерваторія назва гітари Міхалок анонс Billy Sheehan педаль NAMM DJ контролер тест фотозвіт Source Audio Nemesis Delay Miditech free Software Bundle програмне забезпечення ПЗ продажа Miditech i2-Stage 88 продаж Steinberg Cubase LE 8 секвенсор рейтинг рок-музыка rock Metallica SuperBowl караоке AST Едуард Приступа допомога репортаж KeyStep Reidmar Maximum Acoustics BeatStep Ragnard Rock Festival Капинус Jurgis TA Production Ворожцов DR DR Strings fernandes Khors Nokturnal Mortum Hell:On MatrixBrute Magni 500 конкурс Голос Країни група радіосистеми MDJ-1000 Starsticks Starpad подарунок сертифікат скидки MixaPlay Євген Устінов музыканти гра рок-музика історія Guitar Player Tite Fit Minilab чохли фото Кино Цой Аквариум Chord Tracer LCT 450 стійки Manikin Electronic Memotron правила ШаNa Atlas iSpark відеоурок Антитіла EBS Reidmar 750 демонстрація лайфхак товари новинки музыка список музика ювілей Guns N' Roses Британія тест-драйв Юлия Лорд кліп життя дитини спів плюси здоров`я синтезатор аналоговий kolo jazz Korg microkorg microkorgs t100 біла Sennheiser Soundroom iPad Antonio Martinez Mahalo Korala guitars Гребенщиков метро Гадюкіни Vertigo Tremolo Уэйн Лінсі Premier стул хіт доступна ціна MICROBRUTE MINIBRUTE DTP Beat Kit Pro MTP LCT Оркестр Ленінград Національної гвардії Голос країни CDP1 Рома Юлія інструмент Дримба Galli струни strings дитина Цифрове піаніно Літо Артём Селезнёв U-KRAINA Олег Скрипка НеАнгелы Zetetics Weekend Романтика аксесуари Stage Starter CDP Percussion Limited JBL Professional SRX 800 Slipknot DeepPurple Queen RedHotChillyPapers Петрівка Микола Мозговий Вечір пам'яті WalkOffTheEarth audient id4 ASP 880 Once UponaTime 640 Aсapella Fest Kiyv Keylab Black Edition акустична Yuri Suzuki synthesiser Moog радіосистема TT1 90 voice Vance Joy silos Aftershock Bass Distortion John tompson source audio Нотний зошит Коlo RM2EX RM4EX RM6EX RM8EX МTC-080 MTC-082 MTC-083 Grimshaw CD CDJ-700 Apogee QUARTET комбоусилитель ТНМК Корженко Віктор F-2 II t66d MSF10C MSF01C Evolution Hi-End Compact HD Audiolink IV Т300 ua День Незалежності України Александр Люлякин Бумбокс Troider internet media Arkane 30 TL70D Programmable EQ hit Yonika T-34 ukulele Nicholas W. Angel boston укулеле Matrix Brute Maximum Acoustics E10 BLU фінал гітаристів Session Classic guitarists акустичні системи бас Korg?Volca Kick MS-20 барабана t100d Behringer Aalberg Leonardo mackie Jazz Kolo навушники Prodipe M-85 Lanen універсальні мікрофони акустична гітара класична гітара акції ударні установки тарілки для барабанів барабаны Arturia KeyStep Lag Tramontane барабанні палички українська деревина бренд бас-гітара інструменти для дітей вибрати інструмент новий інструмент Ігор Одарюк кольоровий слух синестезія Музична освіта освіта MiniLab Mk II Home cinema SoundField Lewitt LCT 640 TS microphone LCT 440 Pure Latin Percussion Serenelli камертон Михайло Вериківський кімната-музей Кременець Arturia KeyLab EBS HD360 EBS ProLine 410 музичні інструменти Orla Stage Starter Orla CDP 202 White авторське право інтелектуальна власність Arturia DrumBrute драм-машина Rico Греммі 2017 року ендорсер LEWITT LCT 940 STAR STICKS палички Namm 2017 Eurovision 2017 відбір портативна міді-клавіатура Namm Show Allegro Roli Музичні «замальовки» Allegro # отбор HL Audio Be Together Percussion джембе Stentor Neumann O.Torvald "Музикант" розпродаж українська електронна музика Belcanto губна гармошка Zalizo барабанні тарілки Аналітика персони Amati Hughes&Kettner Peace Park Audio пан-флейта Karl Schwarz етнічний інструмент Bach Ventris Revrb KeyLab Essential AV Screen Alpine DrumBrute AudioFuse Antonio Martinez Source audio Ventris Reverb Source Audio Hot Hand 3 Focal студійні монітори рок-концерти "Антитіла" Святослав Кондратів поп-скрипаль тур звукознімач для електрогітари Seymour Duncan DiMarzio Fender EBS Billy Sheehan Signature Drive Deluxe EBS Billy Sheehan Signature Drive ARK/Ковчег опера-балет Гогольфест ударні інструменти барабани Рожден Анусі Холостяк Микита Астраханцев Terroraiser барабанщики Andi Picker EBS Magni навчання робота Аліна Гросу Бджілка бас-гітаристи бас-гітарист Robbie Crane Black Star Riders Rob Roy ремні футлярі Lewitt LCT 240 PRO W.Angel педаль-ефектів Микола Мозговий Олена Мозгова концерт пам’яті акордеони Image Line EBS Black Haze The Drive Drive Me Crazy звуковий інтерфейс Adam Blackstone басист EBS CarryOn Valerian Maxtone Planet Waves Daizy Crazy Парниша Electro Pop Dance ECO-гітари APPS MUSIC 2017 ТОП-10 премія BBC B&B Project українська музика українські виконавці беруші кахон Gon Bops Pearl Hayman Олександр Солоха Євробачення Roli Seaboard Blackwood Brownwood литаври Yamaha Neuro Desktop Edito клавесин Наталія Сікорська Maximum Acoustics S.15 BLU мобільна акустична система звукове обладнання Prodipe Pro 8 v3 Prodipe Pro 5 V3 Марк Токар контрабас MIDI-клавіатура FL Studio v.12 Володимир Гошовський їстівні асоціації FL Studio v.12 Fruity Edition Black Haze Юлія Іськова Alfa Jazz Fest львівський фестиваль стрес Trembita бандура магазин Променада Центр Олексій Пасько Maximum Acoustics Voice 400 акустична система Revolver Pro 81 BLK DJ-обладнання Numark афиша музыкальные события Валентин Сильвестров композитор журнал День Музыки празник Український музичний ярмарок 2017 МУЗИКАНТ.укр MusicRadar EBS Valve Drive DI Фестиваль музичної креативної педагогіки України музична педагогіка музичне навчання рок музика АССА Тетяна Власова 1РОКіровка Музична Україна видавництво музична література SOS Awards 2018 Sound on Sound голосування УМЯ-2017 українські пісні онлайн Украинский Музыкальный Ярмарок-2017 Київ Музик Фест харківська композиторська школа Валентин Борисов Валентин Бібік художники AKG Vienna Austrian Audio DJ Mag Tech Awards BeatStep Pro W.Angel's Conquest Fernandes Ravelle Deluxe Український Музичний Ярмарок-2017 виставка «Музична скринька» музично-театральна студія музичний театр ударна установка бароковий театр Open Opera Ukraine дешеві гітари Fernandes LE-1Z Vintage EJM96 Hora Student N1226 Мирослава Которович Kyiv Fantastic Orchestra/Chamber Олександр Тулінов Валентин Богданов акордеон Soundking сцена обладнання для сцени Hayman HM 400 Nikita Astrakhantsev bassists скрипка для початківців Empress Reverb Source Audio Ventris Dual Reverb Національний духовий оркестр «Музичний сад» «Оркестр при свічах» електроскрипка Stagg Артемій Ведель бас-гітари Fernandes Tremor 5X Gravity Deluxe Vulcan Deluxe «Сакс у великому місті» саксофон інтерв’ю «В Моїй Голові» гурт interview платформи мультикори Boss RV-500 Reverb добірка пісень меланхолічні пісні СУП Doing Business Lewitt LCT 440 Pure Алегро-Мюзік 17-ть років Роман Семенчук Dimicandum рок-група добірка заходів вихідні акустичні барабанні установки musical instruments gift MXR M300 чорна п’ятниця знижки Black Friday Karavan mall discounts гітарна педаль «Дідона та Еней» опера Генрі Перселл Станіслав Максимов гітарист інтерв'ю гитарист TC Electronics Hall Of Fame 2 guitarist Roland кіберпонеділок новачок електрогітара MIDI-клавіатури Arturia Minilab MKII Akai MPK mini mkII M-Audio Oxygen 25 MK IV Alesis VI25 Novation LaunchKey Mini MK2 Lewitt LCT 540 Subzero Порівняймося Compare педалі ефектів marimba Viktor Korzhenko drummer drum V Collection 6 the best microphones of 2017's Arturia MatrixBrute Артур Данієлян Blue Microphones Акустика Віктор Павлік заробіток guitar effects Orla Fun1 new year Roman Semenchuk Михайло Жаворонков Музичний сад магічне шоу new items search in catalog The Hardkiss looking for a guitarist synthesizer TOP-5 synthesizers musical instruments of 2017 firmware upgrade Fender CD-6 Yamaha F370D Lag Tramontane T44 Ibanez PF15 Cort EarthGrand OP w/ba Grimshaw GSD-60 Zildjian тарілки Wozzeck Nova Opera top-10 МIDI-keyboards Топ клавішні етнічні Arturia KeyLab Essential Gretsch lookinthecatalog Інопланетна майстерня Igor Stetsyuk film composer Leonardo LV 1044 Leonardo LV 1544 мастила для глюкофонів бас гитара різдвяні пісні підбірка топ-25 цікаві статті ексклюзив metal запис свято вітання мультики pianos 2017 8-струнна гітара ДахаБраха «House 99» саундтрек FZone лампи глюкофони б/в інструмент Ярослав Корольов грант музичний проект класичні гітари LCT 441 Flex Minibrute2 RackBrute 3U&6U Strymon BigSky Eventide Space Gimini ACCA Джем Dave Smith Моцарт віденський класик смичкові інструменти Arturia MiniBrute 2 Moog Sub Phatty MFB Dominion 1 Arturia MiniBrute відомі музиканти Mipro каніфоль догляд звукорежисер піаніст рояль комбопідсилювачі інструментальні кабелі електрогіта Bespeco BAG60AG початківець Conquest Tama електроакустична гітара «Один в каное» шукайукаталозі Портер етнічні інструменти вживаний інструмент барахолка каталог барокова музика плейлист губні гармошки пан-флейти блок-флейти Allen & Heath мікшерні пульти Дмитро Власов аналоговий синтезатор фортепіано клавішні інструменти акустичні ударні установки акустичні системи шукай у каталозі Порівняння Alto Professional міжнародна виставка класична музика огляди труба рекомендації духові мензура NB Музичні події бренди каталог товарів Звукознімач Золота жар-птиця музична премія номінанти конкурс. номінанти Портрет Ігор Рудь Несамостійний DRUГ Alesis Рояль при свічах Klotz битва оркестрів Сувенір Львівські Фанфари НАОНІ Odessa CityOrchestra Exact Division Pomsta Роман Жбадинський музичні події тижня мікрофонна стійка пюпітр Топ-20 асортимент 3000 SKU Maximum Аcoustics стійка Focusrite Orla рекомендації конференц-система мікрофонна система midi події события Orla. Yamaha Amar Jyoti форум KYIV MUSIC DAYS конференція One Voice Conference Віктор Степурко Apple FutureMusic музичне обладнання Китай ударні липень квітень Marshall спеціальна пропозиція чохол мікрофон Lewitt Orla CDP1 Kiev events цікаві розстрочка дерево тарілка караоке-система педалборд Source-Audio педаль ефектів педель эффектов день незалежності режисер-постановник кредит разстрочка Magma vinyl сумка для платівки кейс 1 вересня відгук ноти зошити співпраця підкаст Маршові барабани маршовий барабан кабелі мікрофонний акустичний D'ANDREA медіатори США аксесуари для гітар інструментальний MIDI-контролер секвенсер Generation вістл Angel блокфлейти Artesia горн варгани Black Edition Orange Edition
Останні коментарі

Mayia_25: Дякуємо і Вам , приємно працювати на радість іншим.

Андрей: Отлично!

Євген: Спасибо за интервью,спасибо за ссылки и информацию!Побежал гуглить и слушать!Млею от клавесина!

Миша Киреев: Полностью вас поддерживаю.

Миша Киреев: Очень классные люды! В той студии настолько хорошо, что просто нет слов. Я 2 с половиной года был в ...

Фільтр
Знайдено 5 
Видалити список

Ви точно хочете назавжди видалити цей список бажань?

Для того, щоб додати товар до списку "Обрані", Вам потрібно