Огляд Arturia DrumBrute від MusicRadar

Французький виробник розширив успішну серію Brute, презентувавши повністю аналогову драм-машину.

Arturia DrumBrute

Вердикт MusicRadar

Це аналогова драм-машина з власним характером та гнучким функціоналом, обладнана низкою унікальних креативних секвенсорних фішок за приємну ціну.

ПЕРЕВАГИ: Два варіанти бас-барабана забезпечують фантастичний діапазон низькочастотного груву. Потужний та гнучкий секвенсор.

НЕДОЛІКИ: Неможливо записати чи автоматизувати налаштування звука.

Схоже, що Arturia – це компанія, яка воліє тримати нас в напрузі.

Поки всі ми чекали на потужний синтезатор MatrixBrute – анонсований свого часу на NAMM, але тоді він ще не з’явився на полицях магазинів – цей французький бренд видав повністю аналогову драм-машину DrumBrute, яка несподівано була анонсована на початку жовтня і повинна була з’явитися в продажу місяцем пізніше.

Розміщений в корпусі, подібному за розміром та дизайном до синтезатора MiniBrute, DrumBrute пропонує користувачам 12 синтезаторних треків, що мають в цілому 17 звуків ударних та перкусійних інструментів. Кожен з цих 12 треків обладнаний динамічним педом для відтворення призначеного звука, а також регуляторами для формування характеру звука.

Уздовж центру приладу розташовані 16 гумових кнопок, призначених для впорядкування паттернів в крокові послідовності, причому, як офф-лайн, так і під час роботи секвенсора.

Як і в інших своїх останніх апаратних розробках, в DrumBrute Arturia досягли гідного балансу між цифровими та аналоговими входами/виходами. Що ж до виходів – ми маємо справу з основним виходом на 1/4-дюймовому джеку та 12-ма окремими виходами на міні-джеках, по одному на кожну барабанну доріжку (за винятком відкритого і закритого hi-hat, які ділять один вихід), а також виходом метронома. Крім того, є вихід на навушники з міні-джеком і ¼-дюймовим джеком та окремим регулятором гучності.

Щодо синхронізації, DrumBrute пропонує MIDI-входи та виходи, а також USB-порт, здатний надсилати та приймати MIDI/sync сигнали, крім того, дозволяє редагувати і кастомізувати налаштування та паттерни за допомогою безкоштовного програмного забезпечення Arturia із MIDI Control Center.

Ще тут є Clock-входи та виходи на міні-джеках, які можуть бути налаштовані на надсилання/отримання сигналів 1PPS, 2PPQ, DIN24, DIN48 для синхронізації з різними апаратними пристроями. І, зрештою, вхід живлення для підключення, що входить у комплект адаптера, закінчує перелік роз’ємів на зворотній панелі.

Зліва направо на панелі DrumBrute розташовані: дві бас-бочки, малий барабан, клеп, о́бід/приглушений удар, закритий хай-хет, відкритий хай-хет, високий том/конга, низький том/конга, тарілка/реверс тарілки, маракаси/тамбурин та синтезовані звуки перкусійних, позначені як Zap.

Керування DrumBrute ­просте і зрозуміле, значна частина параметрів під рукою.

Варто зазначити, що, хоча і можна припустити, наче звуки, які ділять одну секцію (наприклад, о́бід/приглушений удар), не можуть використовуватись одночасно, але це не так. Насправді їх можна використовувати послідовно в одній секвенції. Незважаючи на те, що обидва звуки ділять елементи керування на передній панелі та використовують один і той же вихід, їх можна чергувати в одному й тому ж кроці та змусити їх звучати одночасно.

Винятками залишаються закритий та відкритий хай-хети, де перший завжди перебиває останнього, незважаючи на те, що на передній панелі розташовані окремі педи та органи керування.

Паттерни, пісні та MCC

DrumBrute здатна зберігати та відтворювати до 64 паттернів (тобто, секвенцій до 64 кроків) зі всіх чотирьох банків пам’яті. Також інструмент має банк пісень, який дозволяє поєднувати комбінації паттернів, створюючи більш тривалі аранжування.

Вбудована пам’ять дозволяє зберігати до 16 пісень, кожна з яких може містити ланцюжок із 16 паттернів, обраних з будь-якого з чотирьох банків пам’яті DrumBrute.

Одночасно з цим, безкоштовне програмне забезпечення із MIDI Control Center (MCC) Arturia дозволяє зберегти необмежену кількість паттернів та пісень на віртуальному комп’ютері, і їх можна завантажити в пам’ять DrumBrute, запустивши синхронізацію через USB. Також MCC дозволяє редагувати паттерни за допомогою DAW-подібного секвенсора.

Ця функція дещо відхиляється від загальної концепції приладу з його зручним керуванням «все під рукою», проте, вона стане в пригоді тим, кому необхідно редагувати тривалі та складні секвенції. MCC також дозволяє керувати різними параметрами «під капотом», такими, як: вибір типу повідомлень, надісланих через порти Clock Sync, зміни MIDI-каналу приладу і налаштування MIDI-повідомлень, що відповідають звуку кожного з барабанів.

Яскраві звуки

Загалом, звуки об’ємні та тяжіють до яскравих звуків електронного музичного спектра. Хай-хет і тарілки звучать природньо, з приємним рипучим металевим характером. Особливо чудова реверсна тарілка; відмінна у доданні груву в лупи (beat loops). Невеликий недолік – це відсутність окремого від основної тарілки регулятора затухання.

Обід/приглушений удар і томи/конги – потужні та качові, зі справжнім звуком «класичного Roland». Між іншим, Zap забезпечує широкий спектр потужних синтезованих звуків перкусійних з яскравою атакою. Враховуючи наявність лише регуляторів висоти тону та гучності, потенціал формування звука не такий вже й великий, тим не менш, цей невеликий бонус до основних звуків чудово пасує для додавання мелодичних нюансів в біти.

Обід/приглушений удар і томи/конги – потужні та качові, зі справжнім звуком «класичного Roland».

Як часто відбувається із синтезуючими драм-машинами, звуки малого барабана та клепу (clap) тут, ймовірно, є найслабшим місцем звукової палітри. Це не означає, що спостерігається недолік можливостей регулювання – клеп може варіюватися від щільного до досить прозорого, з пристойним діапазоном звуків, а у малого, зокрема, є безліч варіантів архітектури з регуляторами рівня, тону та затухання для налаштування атаки, паралельно із загальними регуляторами тону та рівня.

За своєю природою синтезовані клепи та малі барабани можуть звучати “занадто тонко”, порівняно з багатошаровими, семплованими «барабанними хітами», які ми звикли чути в сучасних productions. Ймовірно, щоб змусити їх прорізати будь-який мікс, доведеться додати трохи драйву, реверберації чи ділей (delay), жоден з яких не вбудований в DrumBrute.

Два бас-барабани – це козирна карта DrumBrute. Кожен з них наділений своїм характером звучання, і обидва добре поєднуються між собою.

Бас-бочка 1 має щільний панч (punchy pitch) та різку атаку. Цими параметрами можна керувати за допомогою регуляторів Impact та Sweep. Крім того, існують регулятор Decay, Pitch та Level, що дозволяють налаштовувати всілякі звуки, починаючи з високих, що випирають на передній план, звуків бас-барабана та до брудних, схожих на Grime, хітів с яскраво-вираженим панчем. Звук бас-бочки 2, тим часом, більш низький, з глибоким круглим низом.

Налаштування здійснюється за допомогою регуляторів Decay, Pitch та Level, які забезпечують цілком достатні можливості формування звука, аби добувати як техно-біти, так і бас 808 в стилі хіп-хопу.

Враження від користування

З точки зору комфорту роботи, DrumBrute інтуїтивно зрозумілий, більшість його параметрів знаходяться «під руками» та легко доступні. Звична практика MusicRadar у тестуванні подібного обладнання полягає в наступному: розпакувати прилад, ввімкнути та почати роботу, перевіряючи, як далеко можна просунутись без необхідності зазирання в мануал. У випадку з DrumBrute лише декілька найбільш тонких налаштувань та синхронізацій змусили, врешті решт, відкрити інструкцію.

За спільним визнанням, наявність досвіду роботи з іншими драм-машинами та секвенсорами 2000-х виявилася дуже корисною. Майже всі функції тут логічно розташовані і чітко визначені, навіть, унікальні функції організовані так, щоб працювати з ними було зручно.

Як вже згадувалось, паттерни барабанів можна набрати за допомогою 16 кнопок чи записати, зігравши наживо на педах. Зверніть увагу, що за замовчуванням, в режимі запису DrumBrute автоматично квантує біти в крокові секвенції замість того, щоб фіксувати по-справжньому “живе” виконання. У тому випадку, якщо потрібно створити більш “живі” секвенції, квантування можна відмінити, натиснувши «Shift» і «Record».

Доступ до крокового секвенсора здійснюється, завдяки натисненню кнопки «Step», поряд з якою знаходиться регулятор режиму «Accent», що дозволяє розставляти акценти на кожній з доріжок. Секвенції можуть дублюватися та розширюватись до 64 кроків, тоді як функція «Last Step» дозволяє скоротити їхню тривалість.

Натиснення кнопки «Shift» дозволяє користувачеві обирати розмір від 1/8 до 1/32. Утримуючи затиснену кнопку «Step» і повертаючи регулятор «Swing», можна налаштувати власні біти поза сіткою. Між іншим, кнопки «Copy» та «Erase» допомагають прискорити процес створення та редагування паттернів, а режими «Solo» та «Mute» дозволяють користувачам вмикати та вимикати треки відразу в процесі роботи.

Однією з найцікавіших особливостей DrumBrute є режим «Polyrhythm». Завдяки йому можна встановлювати тривалість послідовностей незалежно для кожного треку, що полегшує експерименти з нестандартними ритмічними малюнками та розмірами.

Секція «Pattern Effects» дозволяє ще більше мікшувати паттерни. Тут ми маємо регулятор «Swing», який можна застосовувати як глобально, так і до кожної доріжки окремо, використовуючи кнопку «Current Track». Поряд знаходиться регулятор «Randomness», який можна використовувати для додавання в паттерн довільних ударів. Знову ж таки, ця функція може застосовуватись глобально – що дуже знадобиться при створенні бонкерів (bonkers), насичених всілякими глюкоподібними моментами, або при додаванні індивідуальності кожному треку. Наприклад, можна внести більш тонку варіативність в топ-лінії чи у лінію малого барабана.

І, нарешті, чотири кнопки «Step Repeat» дають можливість застосовувати швидкі “роли” (“rolls”) відразу під час запису з використанням барабанних педів, повторювати удари в кроці аж до чотирьох разів, а також додавати до всього біту глюкоподібні удари в розмірах від 1/4 і до 1/32.

Сигнальний тракт DrumBrute замикається через 2-режимний фільтр Штейнера Паркера (Steiner Parker). Він обладнаний регуляторами обрізного фільтра і резонансу, а також кнопками, перемикачами в режим HPF (із LPF за замовчуванням) і байпасс-фільтра (bypassing the filter). Цей фільтр звучить гарно і плавно; резонанс не особливо дикий, а це дуже потішить тих, хто планує використовувати прилад на сцені, не наражаючи на ризик акустичну систему.

Якщо б MusicRadar були більш лайливими, то сказали б, що воліли побачити в цьому приладі ще декілька ефектів: аналоговий контур-драйв, можливо, ревербератори та ділей… Але це із серії побажань, а не критики. Враховуючи, що роздрібна ціна цієї драм-машини складає 400 фунтів, і на борту вже є вражаючий набір функцій, вимагати більшого видається нерозумним.

Єдиний помітний недолік DrumBrute, порівняно з її основними конкурентами в даній ціновій категорії, полягає в тому, що вона не дозволяє записувати параметри звука, на відміну від Motion Sequencing на Korg Electribes, і не має автоматизації від зовнішнього джерела через MIDI CC, як це відбувається в Roland TR-8.

Якщо Вам потрібно, скажімо, змінити висоту барабана посеред секвенції, єдина можливість зробити це полягає у повороті відповідного регулятора в режимі реального часу. Це прийнятно як для аналогового інструмента даної цінової категорії. Принаймні, ми отримали задоволення від керування регуляторами, що знаходяться під рукою. Це не було проблемою. Зрозуміло, що цей брак автоматизації для когось стане значним недоліком. Так чи інакше, цю особливість, безумовно, варто мати на увазі.

Таким чином, враховуючи цінову категорію, DrumBrute – це тріумф. Вона упакована солідним набором якісних звуків, з характером звучання, що відрізняється від основних конкурентів.

Його глибокі креативні можливості секвенсування – це справжня родзинка: у поєднанні зі зручністю роботи вони роблять DrumBrute чудовим джерелом творчого натхнення. Респект Arturia за неї!

Оригінал статті >>>>

 

Коментарі

Ще ніхто нічого не написав, ви можете стати першими!

Написати коментар [відмінити відповідь]