Огляд Arturia KeyLab 88 від Мітчела Сігмана з Keyboard Magazine: цілий фонтан переваг в комплекті з міді-клавіатури і програмного забезпечення

Arturia KeyLab 88

Протягом останніх декількох років Arturia регулярно випускали стильні USB / MIDI-клавіатури / пакети віртуальних інструментів. Дотепер випускалися клавіатури в модифікаціях з 25, 37 і 61 невиваженими клавішами, але тепер Arturia переступили в вищу лігу зі своєю «кухонною раковиною» - оснащеною 88 зваженими клавішами KeyLab 88. Крім того, компанія-виробник оснастили прилад віртуальним інструментом Analog Lab з 5000 пресетів, а перші 3000 примірників були продані в комплекті з висококласними віртуальними піано від UVI і Pianoteq. Що ж у цьому хорошого?

Огляд

Keyboard KeyBuy Award

Лицьова панель і розташування органів управління KeyLab 88 практично ідентичні його більш компактним колегам KeyLab 49 і KeyLab 61. Почнемо з верхнього лівого кута. Тут розташовані стандартні колеса пітч-бенд і модуляції, а також перемикач октав вгору / вниз, за яким слідують ручка гучності, параметр / категорія, кнопки значень / пресетів, перемикачі режимів і мінімалістичний (але дуже яскравий) 16х2 блакитний флуоресцентний дисплей. Рухаючись далі ми виявимо десять багатофункціональних кнопок, десять призначуваних обертових регуляторів і дев'ять призначуваних фейдерів. І, нарешті, ми доходимо до стандартних транспортних контролерів і 16 повнорозмірних педів з підсвічуванням в MPC стилі.

Сама клавіатура складається з 88 динамічних повністю зважених клавіш Fatar з монофонічним післядотиком. Як і інші контролери від Arturia, KeyLab 88 просто випромінює якість своїм повністю алюмінієвим корпусом з елегантними торцями з цільного дерева. KeyLab 88 оснащується двома унікальними доповненнями: алюмінієво-пластиковим пюпітром і полицею для ноутбука (або планшета), що ефективно розширює вільний простір у верхній правій частині контролера на чотири дюйми. Обидва аксесуара міцно фіксуються на задній панелі за допомогою простих отворів і, звичайно, їх поверхні мають гумове покриття, щоб уникнути небажаного ковзання. Єдиною незручністю, з моєї точки зору, пов'язаною з полицею для лаптопа, є її розташування виключно праворуч: виконавцям-правшам могло б бути зручніше встановити лептоп або планшета ліворуч, щоб не знімати з клавіш свою основну руку. Крім того, я не великий шанувальник розташування коліс пітч-бенд і модуляції над клавіатурою, але в даному випадку, 88 повнорозмірних клавіш вимагають досить великого корпусу, а дане рішення дозволяє зробити його трохи вужчим. А якщо говорити про вагу, то варто відзначити, що при трохи більш ніж 28 фунтах, KeyLab 88 є найлегшою міді-клавіатурою на 88 повністю зважених клавіш на ринку - аналогічні контролери на 88 клавіш від інших виробників важать 60 фунтів і більше.

Щоб купити даний товар або отримати більш детальну інформацію
ДЗВОНІТЬ: +38044 592-78-50, 592-78-55 або ПИШІТЬ: [email protected]
ЗАМОВИТИ Arturia KeyLab 88 можна у нас на сайті >>>

Задня панель оснащена стандартним вмикачем живлення; роз'ємом для адаптера постійного струму; міні-джеком для breath-контролера; 1/4" входом для педалей експресії, сустейна і AUX футсвітч педалей; і стандартним п'яти-піновим MIDI входом і виходом. У поєднанні з USB портом, MIDI вхід / вихід роз'єм дозволяють KeyLab 88 функціонувати як звичайному MIDI інтерфейсу. Прилад здатний відмінно живитися від USB-шини, але можна використовувати і опційно доступний адаптер змінного струму, якщо немає можливості живити контролер по USB.

Віртуальні інструменти, що входять до комплекту

Хоча більшість сучасних контролерів і додають в мікс трохи віртуальних інструментів або звукового програмного забезпечення, Arturia дійсно далеко продвинулися у цьому напрямку з впровадженням віртуального інструменту Analog Lab. Випущений в 2010 році, Analog Lab об'єднав колекцію високо оцінених клавішних віртуальних інструментів Arturia в один зручний у використанні інструмент, який може використовуватися як незалежно, так і в якості плагіна.

Відмовившись від повністю редагованих користувальницьких інтерфейсів окремих віртуальних інструментів Arturia, Analog Lab включає в себе більше 5000 пресетів; однак, ключові параметри, такі як налаштування фільтра і огинаючої, доступні для редагування і початкого призначені на ручки і фейдери KeyLab. Найсвіжіша версія Analog Lab включає в себе класичні пресети інструментів Arturia: ARP +2600 V, CS-80V, Jupiter-8 V, Matrix12 V, Mini V, Modular V, Oberheim SEM V, Prophet V, Vox Continental V і Wurlitzer V, а також зовсім нові інструменти Solina V для вінтажних звуків струнних і вінтажний полісінтезатор Matrix12 V. Незважаючи на те, що редаговані параметри забезпечують значну гнучкість у формуванні звуків, хардкорне програмування типів синтезу, без сумніву, втратить можливості редагування і створення звуків, повною мірою доступні з допомогою користувацьких інтерфейсів.

Вибір інструментів Analog Lab здійснюється у вікні Studio View, в якому відображаються вищеописані колекції звуків. Вибір інструменту проводиться кліком на ньому, при цьому звуки, що входять до нього, будуть відображені у вигляді списку разом з їх атрибутами, що включають назву віртуального інструменту, тип звуку, програмований користувачем статус, ім'я програматора звуку та інші. До атрибутів легко застосовуються фільтри, такі як інструмент, категорії та характеристики звуку; це надзвичайно зручно, забезпечуючи швидкий доступ до колосальної кількості звуків. Нижня частина користувацького інтерфейсу Analog Lab повторює ручки і фейдери на передній панелі KeyLab 88, при цьому додаючи до 20 параметрів, що індивідуально призначаються кожному регулятору за допомогою невеликих випадаючих меню. Також основний користувальницький інтерфейс дозволяє перетягувати 10 моделей звуків з будь-якого інструменту для організації швидкого їх виклику відповідними кнопками. Хоча їх дуже легко викликати, перемикання типу під час звучання ноти дуже різко її обриває. Меню акордів містить міріади варіантів опцій, які призначаються на 16 педів.

На додаток до стандартного режиму одноголосного відтворення, існує мульти режим, який дозволяє користувачам розділяти клавіатуру на дві області, кожна з незалежними рівнем, панорамою і установками контролера плюс здвоєні кнопки посилу для застосування комплексних ефектів. Не будучи дуже об'ємним за сучасними стандартами, Ananlog Lag містить добре підібрану колекцію ефектів, що включає традиційні ревер, хорус, делей, фленджер, фазер і овердрайв, а також більш екзотичні - Destroy, SubGenerator і VocalFilter, кожен з цілим переліком керованих користувачем параметрів.

Не маючи в своєму арсеналі справжніх акустичних піано, Arturia забезпечили Analog Lab двома віртуальними піано інструментами сторонніх виробників: Modartt Pianoteq 5 Stage і UVI Grand Piano Model D. Виключно для KeyLab 88, обидва інструменти виконані в "lite" версії (з можливістю платного оновлення до повної). Вони не інтегровані в середу Analog Lab; і здатні функціонувати незалежно (у разі UVI Grand Piano Model D він інтегрований в доступний для вільного скачування додаток UVI Workstation), або як віртуальні інструменти на основі DAW. Для тих, хто незнайомий з Pianoteq зазначу, що на відміну від віртуальних інструментів, що працюють з важкими семплами, він використовує фізичне моделювання для створення піано, які використовують мало оперативної пам'яті, але мають високе CPU, той час як UVI Grand Piano Model D має близько 600 МБ семплів, використовуючи більш прямолінійний похід.

Звуки

З такою кількістю пресетів Analog Lab пропонує практично вичерпний вибір звуків. Досить сказати, що він охоплює практично будь-який шум, який може створити аналоговий синтезатор, у тому числі дуже велику кількість масивних басів Moog і Oberheim, тонких і прорізуючих звуків міді, достатньо лідів, тонни звукових ефектів і більше педів, ніж колись може знадобитися. Нові патчі Solina V дуже вірогідно відтворюють хрипкі «низькі» вібрації машини струнних і зберігають можливість налаштування трьохсмугового резонатора Polymoog, доступну в повній версії, для створення унікальних вокальних фільтрів.

Віртуальні органи Wurly і Vox покривають діапазон звуків своїх одноіменців, володіючи пресетами, в яких використовуються вельми езотеричні параметри звуків. Іноді додані параметри і ефекти заважають, оскільки багатство патчів може ускладнити пошук оригінальних патчів Wurlitzer, Vox і Minimoog. Arturia в змозі легко це виправити, додавши категорію «основні» до фільтру звуків (йдеться про фільтри, що сортують патчі, а не про фільтри синтезаторів).

Піано

Включені дві моделі Pianoteq: Hamburg Steinway Model D і «K6» від Pianoteq - грандіозний інструмент невідомого походження. Як мені здається, в звуці К6 більше «кімнати» і трохи менше клінічних тонів моделі Steinway. У порівнянні з «важкими» семпльованими піано, присутнє легке синтетичне відчуття, яке складно описати. Але обидва є піано з гарним звучанням і відмінним динамічним діапазоном, а широкий діапазон семплів дозволяє адаптувати їх до будь-якої ситуації.

Що стосується UVI Grand Piano Model D, то жорстка схема авторизації iLok відмовилася взаємодіяти з моїм MacBook Pro. Навіть після встановлення чотирьох окремих додатків (iLok License Manager, UVI Workstation host, Grand Piano Model D Grand sample pack і файлової утиліти RAR для розпакування архіву з семплами) і активного листування по електронній пошті з технічною підтримкою UVI, я так і не зміг авторизувати мій комп'ютер для використання UVI Grand Piano Model D. Не можу сказати з чиєї вини це сталося, UVI або iLok, але коли виробник перестарається із захистом і це закриває законним користувачам доступ до використання продукту, це негативно відбивається як на виробнику програмного забезпечення, так і на кінцевому користувачі.

У використанні

Arturia KeyLab 88Контролер KeyLab 88 добре і надійно працює з ключовими коливаннями без небажаних відскоків і інших негативних моментів. Трохи важкуватий, але не надмірно. Єдине моє нарікання відноситься до кривої параметра динамічної чутливості клавіатури; в цілому тут 11 налаштувань, але я виявив різницю в чутливості клавіатури тільки на трьох найвищих налаштуваннях (бажаних), а при більш низьких значеннях нічого не змінювалося. Можливо, перемикання кривих відбувається всередині, але керівництво користувача не містить подробиць. Монофонічний післядотик чудово плавний, без характерних для молодших моделей контролерів «вкл. / викл.» Чутливість післядотику також може налаштовуватися користувачем, хоча мене цілком влаштували і заводські настройки.

Всі ручки і кнопки поводяться добре, як і очікувалося, і що більш важливо, викликають ті ж тактильні відчуття, що і клавіатура. Фейдери також приємні на дотик, а підсвічені MPC педи справляють враження здатних витримати чутливі удари (вони зовсім не псують зовнішній вигляд міцного металевого інструменту). Кнопки банків «А» і «B» ефективно подвоюють число доступних в режимі реального часу контролерів до 20 кнопок і 18 фейдерів, що прискорює і спрощує управління. Ручки, кнопки і фейдери можуть бути налаштовані для передачі будь-яких комбінацій MIDI даних контролера, які зберігаються в десяти вбудованих в KeyLab 88 комірках пам'яті. Переключення між збереженими програмами - процес досить хитрий, що вимагає одночасного натискання двох кнопок, повороту ручки і натискання на кнопку. Функції регуляторів передньої панелі контролера можуть бути відредаговані як з самої передньої панелі, так і за допомогою безкоштовної утиліти Arturia MIDI-Control Center, але, як і з багатьма MIDI контролерами, може виявитися кращім залишити настройки у вихідній конфігурації замість того, щоб «перенаправляти» дані в контролері. При використанні в поєднанні з Analog Lab, ручки і фейдери автоматично призначаються на редаговані параметри звуків, що дозволяє здійснювати тонке налаштування звуку. При запуску повної версії віртуального інструменту Mini V в Apple MainStage, контролери KeyLab автоматично призначаються кнопкам керування параметрами Mini - дуже зручно!

Взагалі кажучи, той факт, що такі неймовірно гнучкі потужні синтезатори, як Moog Modular V і Oberheim Matrix 12 V, доступні в тільки в пресетних конфігураціях, дещо бентежить. Але зворотною стороною цього є можливість управління параметрами процесів у режимі реального часу для більшості інструментів, у тому числі обрізного фільтра, резонансу і повного комплексу управління огинаючою; це дозволяє наблизитися до гнучкості, доступної в повних версіях. А якщо у вас є повні версії будь-якого з включених в Analog Lab інструментів, то редагування звуків може здійснюватися прямо в середовищі Analog Lab; потрібно просто переключитися в режим перегляду фільтрів Filter View і клікнути на іконку індивідуального інструменту. Це фантастична функція і вона, безумовно, добре мотивує на оновлення до повної версії.

У Analog Lab також є режим Live, призначений для аранжування звуків і об'єднання їх в список для використання при грі. Налаштування списку проводиться простим перетягуванням, але його функціонал обмежений і з того моменту, як звуки вже з’явилися в списку, з ними вже не так просто оперувати.

Я був трохи розчарований тим, що в Analog Lab не вдалося підключити віртуальні інструменти піано, що входять до комплекту, сторонніх виробників. Це не велика проблема в студійному заснованому на DAW середивищі, але при управлінні наживо це викликає необхідність установки додаткових програм, таких як MainStage або Ableton Live, для запуску потрібним піано інструментів.

Висновки

Якщо опустити мої претензії до налаштувань кривих динамічної чутливості клавіатури і дещо примхливому переключенні програм (внутрішніх програм KeyLab 88, а не його здатності передавати керуючі MIDI повідомлення), то KeyLab 88 - першокласний контролер з найширшим функціоналом, привабливим зовнішнім виглядом і цілком розумною ціною. При роздрібній ціні в $799, він виграє у Roland A-88 і Kawai VPC1 як за ціною, так за вагою. Хоча KeyLab 88 не має модного спортивного покриття поверхні клавіш або моделювання спуску, багато хто погодиться, що в них немає ніякої необхідності, оскільки все це нав'язані маркетингом опції. Навіть без Analog Lab і додаткових сторонніх піано інструментів, KeyLab 88 залишається фантастичним контролером за конкурентоздатною ціною. Саме він виграє нашу нагороду Key Buy як абсолютно вибуховий продукт.

Переваги: відмінні тактильні відчуття від клавіатури, гарний зовнішній вигляд, хороша ціна і величезна бібліотека звуків.

Недоліки: розташування коліс пітч / модуляції, кілька примхливих контролерів і обмежені можливості редагування вбудованих в Analog Lab віртуальних інструментів.

Разом:контролер преміум класу за відмінною ціною з тонною вбудованих віртуальних інструментів.

Мітчел Сігман

З оригіналом статті можна ознайомитися на сайті Keyboard Magazine

 

Коментарі

Ще ніхто нічого не написав, ви можете стати першими!

Написати коментар [відмінити відповідь]