Огляд DJ контролера DJ Gemini Slate 4 від djworx.com

ВСТУП

Починаючи з моделі G4V, яку ми оцінили досить позитивно, компанія Gemini почала поступовий перегляд своїх позицій на DJ-ринку, зробивши акцент на новому індустріальному дизайні і доступній ціні. Основним слабким місцем G4V свого часу стало включення в комплект поставки лише ПЗ VDJ LE. У той час як з пристроєм йшов також файл налаштувань TSI для Traktor, саму програму ви мали придбати самостійно. Сьогодні ж Gemini значно поліпшила свою пропозицію в мініатюрній версії контролерів G4V і G2V, яка вийшла на ринок під маркою Slate. Контролери поставляються в двоканальному (Slate 2) і чотирьохканальному виконанні (Slate 4) а також включають програму Serato DJ Intro і необхідний комплект налаштувань для повної версії Serato DJ, на той випадок, якщо ви захочете зробити апгрейд.

Наше перше коротке знайомство з цими контролерами відбулося на виставці NAMM в минулому році, однак на той момент вони були представлені лише у вигляді прототипів і виглядали далеко не так привабливо, як контролер, який привезли мені для огляду декілька тижнів тому. Ми багато говоримо про розвиток DJ-контролерів, вже протягом кількох років вони все більшають та більшають у розмірах, іноді доходить до комічного. Пропозиції у вигляді недорогих контролерів невеликого розміру також завжди були присутні на ринку, проте вони найчастіше виглядали зробленими на догоду діджеям-новачкам, які не знають, як використовувати той чи інший інструмент, або були так щільно напаковані різними фішками і настільки погано скомпоновані, що складно було рекомендувати їх будь-кому. У той же час в Gemini при розробці нового контролера Slate базувалися на порівняно успішному досвіді і якості G2/4V. Давайте ж розберемося, що до чого.

ДИЗАЙН ТА ЕЛЕМЕНТИ КЕРУВАННЯ

Для вашого розуміння, декілька останніх тижнів я провів у тісній дружбі з монстром на ім'я Kontrol S8. Перехід на контролер габаритів Slate 4 - це деякий шок, але, чорт забирай, для цього він і зроблений таким. Я отримав гарненький Slate 4, розміри якого становлять 17,20"x 8,86" x 1,85" (43,68 см x 22,5 см x 4,7 см) і який важить лише 3,69 фунта (1,67 кг). Навряд чи варто підкреслювати, що це дійсно невеликий контролер. У той же час він виглядає міцним, корпус виготовлений з того ж алюмінію, що і G4V. Першим моїм побоюванням було, що через замалу вагу він буде соватися по всьому столу при роботі, тому я намагався застосувати якомога більше зусиль при натисканні. Але чотири невеликих гумових ніжки досить добре справляються з утримуванням контролера на місці. Аудіоінтерфейс і коннектор mini-USB розташовані на лівій стороні пристрою, а не попереду чи позаду. Упевнений, що це продиктовано економією простору всередині корпусу, але хотілося б, щоб конектор для навушників був краще розташований ближче до передньої частини пристрою, ніж десь по центру. Також непогано було б мати micro-USB замість mini-USB, таких кабелів у мене накопичилося значно більше.

Контролер містить цілу купу елементів керування. Кноби досить однорідні, і хоча за бажання їх можна трохи похитати, тримаються вони досить надійно. Фейдери гучності трохи жорсткуваті, але це на початок, з часом вони мають розпрацюватися. Кросфейдер досить плавний, особливо в порівнянні з іншими бюджетними контролерами, які мені довелося протестувати, працювати з ним доволі приємно. Звичайно, ви не будете застосовувати ніякі запаморочливі скретч-техніки на Slate 4, але всі базові речі тут цілком доступні. Перформанс-педи являють собою зменшені версії педів G2/4V, в ідеалі я хотів би отримати від них характерний клік при натисканні, який так сподобався мені на передсерійній моделі, але в цілому момент натискання відчувається на них також досить добре.

Інші кнопки викликають суперечливі відчуття. Невеликі пластикові кнопки ... ну добре, нехай. Більшість з них має підсвічування, окрім кнопок Shift і Back, які повністю чорні, а функція кнопки надрукувана поруч на корпусі. Я вважаю це нормальною практикою, так ви точніше можете відстежувати реальне включення команд. Основною моєю проблемою з невеликими пластиковими кнопками Slate 4 стало те, що їх реакція є часом непередбачуваною, і легко спровокувати або подвійне натискання, або не натиснути кнопку зовсім, і не дізнатися про це. Транспортні кнопки добре підсвічені, мають гумову поверхню і натискаються без клацання. Спочатку мені це не зовсім сподобалося, навіть не знаю, чому. Просто вони відчуваються іншими в порівнянні з усім іншим полем контролера. Однак у процесі освоєння апарату я більше ними перейнявся. Пальці лягають на них досить зручно і відгук кнопки рівномірний по всій поверхні. Також функція кнопки видрукувана прямо на ній, хотілося б, щоб кнопок в такому виконанні було більше.

Вертушки невеликі, але мають досить хороші параметри для вільного руху. Вони використовують ємнісну технологію чутливості до дотику, що таки чудово, оскільки я ненавиджу використання кнопкової механіки в такій «платівці». Текстура поверхні контролера забезпечує хороше зчеплення, проте для звичного ступеня контролю мені доводилося прикладати більше, ніж звичайно, зусилля. Пітч-фейдер короткий, 60 мм, хотілося б мати більший, але для контролера таких розмірів його буде достатньо для розгону міксу в діапазоні до 8%, не більше. Для перемикання дек використовуються два фізичних перемикача на кутах, вони дозволяють змінювати пари 1/3 і 2/4, подібно до моделі VCI-400. Я віддаю перевагу цьому типу керування, а не стандартним кнопкам, оскільки фізична природа руху дозволяє мені більш точно відчути момент перемикання деки. Навіть LED-підсвітка на інших контролерах не дає мені такого відчуття впевненості в тому, що деку дійсно перемкнули, як переміщення спеціального окремого перемикача.

В РОБОТІ

Контролер Slate 4 поставляється з програмою Serato DJ Intro, з якою він тісно інтегрований. Ви отримуєте 4-декову версію DJ intro для роботи з вашим чудовим чотириканальним контролером. Аудіоінтерфейс забезпечує чисте, з хорошим запасом гучності, звучання, але вихід для навушників, як на мене, є недостатньо гучним. Регулятори гучності мікрофону і навушників (Cue/PGM) виконано у вигляді маленьких пластикових крутилок, які досить складно обертати, особливо під час активного діджеїнгу. Регулятор гучності Cue Volume знаходиться на верхній панелі пристрою, але я б із задоволенням поміняв його місцями з кнобом Cue/PGM. На практиці мені доводиться значно більше підлаштовувати те, що я чую у своїх навушниках, ніж загальну гучність.

У Gemini придумали дійсно розумну річ у вигляді режимів перформансу. Зазвичай ми бачимо на контролері два ряди з 8 педів з чотирма кнопками режимів зверху, кожна з можливістю shift-перемикання функції. Це вже практично стандарт для кожного контролера на ринку, з моменту початку зростання їхньої популярності. У той же час Gemini пропонують всього одну «shift»-кнопку під назвою Pad Mode, яка змінює свій колір залежно від активного в даний момент режиму. Такий підхід дає вам швидкий доступ відразу до 7 різних режимів для педів (Hotcue, Manual Loop, Auto Loop, Sampler, Roll, Hot Loop, Slicer) шляхом натискання всього однієї кнопки, замість входу в один з режимів а потім повторного натискання кнопки для виклику її вторинної функції. Єдиним винятком є Slicer, який вимагає двох натискань для входу в режим Slice Loop. В цілому така інтеграція реалізує більш інтуїтивний підхід, і особливо тішить, враховуючи, що Gemini довелося вирішувати це в рамках обмежених габаритів контролера. Задля нормальної реалізації цієї функції я б міг навіть відмовитися від можливості керування ефектами з контролера.

Що до керування ефектами, то на кожній стороні контролера розташовані три кнопки і регулятор. Це мінімальний набір, адже контролери для Serato зазвичай мають як мінімум один виділений регулятор Beats. Ця проблема є очікуваною і не може бути вирішена за допомогою перехоплювання програмних функцій. Я на 100% упевнений в тому, що проблема приходить з боку Serato, а не від Gemini, але в рамках цієї інтеграції пристрій і софт зав'язані один на одного і ми не зможемо проігнорувати цю особливість. При залученні режиму Multi-FX ви можете обрати кожен ефект за допомогою кнопки Shift і натиснення кнопки On ефекту. Регулятор керує параметром чистого/обробленого (dry/wet) сигналу для всіх трьох ефектів, в стилі майстер-регулятора, а утримання shift дозволяє налаштувати тривалості бітів для банку ефектів. Проблема в тому, що коли ви спочатку задаєте за допомогою регулятора рівень D/W і потім перемикаєтеся на управління бітами, регулятор одразу надсилає своє поточне значення, не забезпечуючи плавності переходу. При реалізації багаторівневого управління з shift слід передбачити засоби, які не дозволять швидко втратити контроль над вашим міксом.

На боковій стороні пристрою розташовані регулятори Cue Mix і Mic Volume. Дуже маленькі кноби, які я насилу можу адекватно обертати, не кажучи вже про те, щоб відстежувати їхню позицію. Ця особливість може зіграти злий жарт з вашим мікрофоном, так що перед тим, як почнете заводити народ на чиємусь дні народження, раджу перевірити рівень звуку заздалегідь. Також, не в рамках претензії, але я здивований тим, що замість роз'єму для навушників 1/8" тут використаний великий стандарт 1/4". Хоча на такому малогабаритному контролері наявність міні-джека виглядала б цілком логічною.

ВИСНОВКИ

Лінійка контролерів Slate виглядає привабливою, особливо для DJ, які тільки починають опановувати справу. У той час як ці контролери відрізняються невеликими габаритами, з точки зору дизайну вони навіть не намагаються увійти до лайфстайл-сегменту, який я особисто зневажаю. Gemini Slate 4 залишає відчуття невеликого, портативного, цілісного і професійного контролера. Хоча при його створенні і були допущені компроміси у вигляді гумових кнопок транспорту і невеликих пітч-фейдерів, я можу легко пробачити їх виробникові, враховуючи дуже низьку вартість контролера. Єдиною претензією до розкладки з мого боку залишається розташування регулятора Cue Mix, який я б розмістив на верхній панелі замість Cue Volume, але це вже нюанси, з якими можна впоратися в робочому процесі. Найближчий конкурент для цього контролера, як на мене, це Reloop Beatmix 4, і хоча він і включає Serato DJ, на момент мого знайомства з ним програмі явно не вистачало інтеграції з контролером. Якщо ж ви вирішите проапгрейдити Slate 4 до повної ліцензії Serato DJ, ви отримаєте доступ до практично кожної функції програми, а це як мінімум подвоює цінність пристрою.

Розкладка педів на Slate 4 вимагає деякого пристосування, але це дійсно новий метод реалізації багаторівневих функцій контролерів. І працює цей метод добре. При першому знайомстві він сприймається як додатковий крок, яким, технічно, він і є, проте на його користь говорить значна економія простору і відсутність необхідності поступатися додатковими функціями. Для діджея-новачка це хороша відправна точка. Коли ви стартуєте контролер разом з Serato Intro, він забезпечує доступ до всіх необхідних функцій, і всі кнопки використовуються за призначенням. Якщо ви, в кінцевому рахунку, оберете апгрейд до повної версії Serato DJ, у вас також буде доступ практично до всіх функцій. Це хороший приклад того, як насправді повинно бути інтегроване програмне і апаратне забезпечення.

Джаред Хелфер

Оригінал

Даний продукт Ви можете замовити в нашому інтернет-магазині!

Коментарі

Ще ніхто нічого не написав, ви можете стати першими!

Написати коментар [відмінити відповідь]