Огляд басового напівстека EBS Classic 500 + EBS ClassicLine 410

МУЗИКАНТ.укр продовжує радувати Вас оглядами музичного обладнання від професіоналів. На цей раз свою думку про популярну продукцію шведського бренда EBS нам повідав бас-гітарист Роман Жбадинський:

Зовнішність оманлива, і ми часто забуваємо про це. Готуючись до огляду, я був "введений в оману" класичним зовнішнім виглядом і кількома переглянутими статтями в Інтернеті. Все це дозволило мені уявити вінтажне звучання підсилювача. Який же був подив, коли я почув перші видобуті ноти! По-перше, звучання я, швидше, охарактеризував би як сучасне. По-друге, характер звука дуже сильно нагадав добре мені знайомі Reidmar і чистий канал Fafner II. Той самий чесний, кришталево-чистий фірмовий звук EBS. Але про все по порядку.

Зовнішній вигляд

Як я вже говорив, зовнішній вигляд – класика. Але із сучасними "родзинками". Наприклад, логотип у верхній частині над решіткою вентиляції є індикатором режиму роботи: в режимі Standby підсвічування ледве помітне, в робочому режимі логотип яскраво підсвічений. Крім ручки, на кришці підсилювача з боків присутні більш надійні металеві рукоятки для перенесення. Масивні металеві куточки захищають голову і кабінет від ударів. Гриль кабінету і решітка вентиляції виконані з якісної тканини в ретро-стилі. Варто відзначити, що дизайн підсилювача розроблявся спеціально під серію кабінетів ClassicLine, і це цілком вдалося. Разом голова і кабінет виглядають гармонійно і презентабельно.

Якість збірки, як і в усієї продукції EBS, на висоті: причепитися дійсно немає до чого.

Функціонал

EBS Classic 500 – транзисторний підсилювач: отримуємо плюс до зручності транспортування і експлуатації. Заявлена потужність – 500 Вт при навантаженні 2 Ом. З керуванням підсилювачем впорається навіть дитина. На передній панелі роз'єм входу, регулятор рівня вхідного сигнала, елементи темброблока, регулятор перевантаження, регулятор гучності та вимикачі живлення і режиму Standby. Темброблок представлений перемикачем Character, який дещо піднімає низькі та високі частоти і злегка підрізає середні, регулятором низьких частот, регулятором високих частот і двома параметричними еквалайзерами – низькою і високою серединою. Темброблок на цьому підсилювачі найгнучкіший з усієї лінійки EBS. Перевантаження – ось те, що в моєму розумінні змушує називати цю голову вінтажною. Це емулятор лампового підсилювача з додатковим запасом чутливості 30 дБ. Мені він, швидше, нагадав овердрайв або навіть фузз по всьому спектру частот, що плавно зменшується до низьких для збереження впевненого низькочастотного звучання. На зворотній панелі два роз'єми Speakon для підключення кабінетів, лінійний вихід і балансний вихід з кнопками для відключення землі та перемикачем точки зняття сигнала до/після еквалайзера і перевантаження.

EBS ClassicLine 410 – кабінет опором 4 Ом. Він виконаний з високоякісної фанери і вкритий вінілом. Всередині – 4 динаміки по 10 дюймів, а також 2-дюймовий твіттер. На зворотній панелі регулятор гучності твіттера і два роз'єми Speakon для підключення до підсилювача і другого кабінету. Цікаво, що екземпляри цієї моделі зустрічаються додатково ще і з двома роз'ємами Jack. Звучить кабінет просто чудово. Навіть якщо "задерти" низькі частоти, слепові ноти звучать гостро і читабельно, завдяки твіттеру. Якщо знизити гучність твіттера до мінімуму, отримаємо звук, близький до вінтажного.

Особисті враження

Чистий звук дуже хороший, а ось перевантаження я б хотів чути зовсім інакше. З іншого боку, це дуже персонально і легко виправляється підбором педалі перевантаження. Дивна відсутність компресії і петлі розриву – навіть на молодшому Reidmar вони є. Якщо чіплятися – то хотілося б мати замість Speakon хоча б один комбінований роз'єм Speakon-Jack (Neutrik їх випускає, я переобладнав свої підсилювачі такими): це дає більшу універсальність при підключенні та необхідність возити з собою тільки один шнур Speakon-Jack.

Варто відзначити, що EBS Classic 500 користується Anders Iwers (Dark Tranquillity), а кабінетами EBS серії ClassicLine – Mike D'Antonio (Killswitch Engage), так що це обладнання цілком підійде і для важкої музики.

1. Відповідність заявленим характеристикам
Перевірити зазначені потужність, межі регулювань і розміри не є можливим, повіримо виробникові на слово. Хоча всі знають, що виробники майже завжди вказують показники, “зняті” в ідеальних умовах. 4.5 бала.

2. Звук/чистота звука/звукопередача
Звук просто без нарікань. Тверда 5.

3. Зручність користування
Керування підсилювачем просте та інтуїтивно зрозуміле. Вага підсилювача (14 кг) + кабінету (34 кг) ускладнює транспортування. 4 бали.

4. Дизайн
Зовнішній вигляд сподобається всім шанувальникам класики, у інших, мабуть, викличе “рівні” відчуття. 4 бали.

5. Надійність
Гриль з тканини простіше пошкодити, ніж металевий. В іншому слабких місць не видно, а з мого досвіду обладнання EBS надійне. 4.5 бала.

6. Культура виробництва/якість збірки
Все на своєму місці, без перекосів і дефектів, написи рівні й чіткі. Знову ж таки, з власного досвіду, шведи добре стежать за якістю, хоча збірка китайська. 5 балів.

7. Загальне враження
В цілому напівстек залишив приємне враження, трохи зіпсував оцінку характер перевантаження. Я був би радий, якби майданчики були оснащені таким обладнанням. 4.5 бала.

Роман Жбадинський,
бас-гітарист груп «Exact Division», «Pomsta»,
ендорсер «EBS» в Україні

 

 

Коментарі

Ще ніхто нічого не написав, ви можете стати першими!

Написати коментар [відмінити відповідь]