Педаль ефекту Source Audio Soundblox Pro Bass Multiwave Distortion: як цим користуватися і навіщо це взагалі потрібно басистам

Своїм досвідом і враженнями від педалі Source Audio Soundblox Pro Bass Multiwave Distortion ділиться Олег Черкаєв, бас-гітарист групи WIDIWAVA і артист SOURCE AUDIO в Україні.

Добрий день, дорогі мої побратими-басисти!

Сьогодні ми поговоримо про дуже складні, але при цьому дуже цікаві педалі - серії Soundblox Pro від компанії Source Audio. Приступаючи до роботи, я планував написати стандартний огляд, але увійшов у смак і в результаті пропоную вашій увазі опус-роздум на тему «як цим можна користуватися і навіщо це взагалі нам потрібно». Завершуючи вступну частину зауважу, що ця стаття присвячена тим, хто шукає і експериментує, хто прагне до нестандартних рішень. Сподіваюся, що мій досвід буде не марний в складному і захоплюючому процесі підбору сету педалей та їх налаштування.

Отже, про звуr і боротьбe за нього на сцені. Найчастіше педалі, які захоплюють нас на YouTube і в інших рекламних роликах, абсолютно не годяться для гри на сцені. Причин тому багато: як власні нюанси у звучанні, як то «цифра», нечитаний в пачці звук, так і сторонні фактори, у тому числі неякісна апаратура в клубі, кепська акустика приміщення, не дуже кваліфікований персонал і т.д. Все це робить реальні умови експлуатації педалі радикально відмінними від «тепличних» у згаданих мною роликах. А тому я постараюся дати ряд практичних порад, як налаштувати свій педалборд для роботи в польових умовах.

Торкнемося питання «пачки»: як не провалюватися і не випирати з неї.

По-перше, я дуже ціную педалі, в яких можна окремо налаштувати рівні чистого і обробленого сигналів, причому не у вигляді півзаходів (у стилі ручки BLEND), а незалежно. Чим добре? Ви можете бути точно впевнені в тому, що ваш низ нікуди не пропаде і коли ви затиснете в приспіві якийсь ядерний фузз, люди в залі не почнуть здивовано переглядатися і запитувати: «А навіщо вимкнули бас?».

По-друге, не треба соромитися робити рівень того ж ядерного фузз вище, ніж рівень чистого сигналу. Пробитися вгору в середній смузі частот, де царюють перевантажені гітари і мідь, не просто. Ясна річ, все має бути в рамках розумного, але якщо ви хочете, щоб ваш ефект не потонув і був чутний - швидше за все, він повинен бути трохи голосніше чистого сигналу.

І по-третє, еквалізація і ще раз еквалізація! Таке моє збудження пов'язано з тим, що на наше становище в міксі впливає все: від якості струн та інструменту, до тремтіння в руках звукорежисера за пультом. Не соромтеся довго крутити еквалайзер басового комбіка на саундчеку - краще розлютити звукорежисера, що вічно кудись поспішає, ніж людей, які прийдуть вас послухати. Чим більше у вас є можливостей для регулювання відтворюваних частот - тим краще. Крутіть їх до тих пір, поки вам самим не сподобається ваш звук. А потім продовжуйте їх крутити, поки не сподобається ваш звук в пачці! Напевно, ви вже здогадалися, куди я хилю. Все вірно, саме з такими проблемами я найчастіше стикаюся і саме тому мені так полюбилися педалі від Source Audio, причому саме серія Pro, де є відразу 3 банки пресетів під ногою, 3 додаткових, еквалайзер на кожен пресет і регулятори рівнів DRY / WET . А тепер докладніше.

Дісторшн Soundblox Pro Bass Multiwave Distortion була моєю першою педаллю від Source Audio. Скажу відразу, штука не дешева, як для басового дисторшн, але рекламні ролики полонили мене і назад шляху вже не було!

Отже, знайомтеся:

Праворуч - звичайна версія Soundblox Multiwave Bass Distortion, ліворуч - версія Soundblox Pro. У наявності немаловажні бонуси. У першу чергу, це доступність управління трьома пресетами і еквалайзером замість одного. Питання, чи виправдовують ці бонуси різницю в ціні, залишу вам самим на роздум, для мене ж це життєва необхідність.

Що у нас тут є? Це, в першу чергу, ручка вибору режиму роботи. Їх 22 плюс бустер чистого сигналу, який я колись використовував у якості чистого еквалайзера, але з часом відмовився. 22 різних види перегруза і октавер дозволяють розвернутися і підібрати відповідне поєднання ефектів. Але про це трохи пізніше. Потім дві ручки рівнів чистого і перевантаженого сигналів, про які я говорив вище. Чудова річ для басистів. Рукоятка управління рівнем драйву, від нуля і до самого злого перегруза, який вклали в педаль інженери Source Audio. Ручка EQ AMOUNT, регулююча наскільки сильно еквалайзер застосовуватиметься до вашу сигналу. Сам еквалайзер графічний і його дисплей знаходиться на лицьовій панелі педалі. Вибір смуги кнопками на еквалайзері і ручкою що обератється. Також бачимо кнопку вибору банку пресетів (зелені та червоні), кнопку включення управління драйвом за допомогою HotHand і кнопку калібрування знову-таки HotHand. Одночасне натискання останніх двох згаданих кнопок вводить нас в режим налаштування BACKSTAGE, раджу приділити цьому увагу - дуже важливі наоаштування, які на мою скромну думку, вигідно відрізняють цю педаль від тисячі інших. Докладніше - в інструкції.

А тепер я скажу кілька слів про ті настройки, які використовую сам. Їх три, більше мені просто не потрібно. Ось вони:

                 Пресет 1                                      Пресет 2                                      Пресет 3

Пресет 1: Легкий перегруз для гри пальцями. Цей режим я використовую досить рідко. Ну не задумана ця педаль для таких цілей! Рекомендую додавати легкий овердрайв альтернативними педалями.

Пресет 2. Жорсткий перегруз для гри пальцями. Просто злий перегруз, з високим рівнем DRIVE і трохи задертим рівнем перевантаженого сигналу для прорубанія пачки.

Пресет 3. Жорсткий синт/перегруз для гри з HotHand. Тут я валю, як кажуть, з усіх гармат, викручуючи рівень сигналу на всю котушку. Пояснюється це просто: в даному випадку я витягаю звук пальцями лівої руки на грифі, а не правою біля звукознімачів, як звичайно. При цьому істотно страждає гучність, а в дабстеповому дропі потрібно валити, дуже валити. Все повинно згасати поруч з вами, тому що настав момент, коли бас робить вітер. Значне посилення сигналу чревато помітним посиленням і шумів, до цього потрібно бути готовим. Ось тут дуже знадобиться гейт. І ще один момент: при таких екстремальних налаштуваннях помітно підвищується динамічність звучання, а тому не завадить обробити звук компресором. Зверніть увагу на еквалайзер: дуже задерта верхня середина. З цими речами слід бути дуже обережним - зі злого, але цікавого вобл-синта дуже легко накрутити абсолютно мозко руйнуючий, який не сподобається ні вам, ні слухачам, у яких з вух просто піде кров. Так що уважно слухаємо себе на саундчеку.

Резюмуючи все вищесказане, хотілося б поділитися загальними враженнями від про Source Audio Soundblox Pro Bass Multiwave Distortion. Педаль чудово звучить, але досить складна в налаштуванні. Дуже нестандартні, але при цьому важливі і тонкі налаштування BACKSTAGE. Якість звуку, як на мій погляд, 4/5. Все-таки аудіотракт цифровий, хоч і дуже якісний, перевантаження синтетичні, смачні, але мильні. До якості збірки ніяких претензій - 5/5. Я не знаю, що з педаллю потрібно робити, щоб зламати. Кнопки м'які, але цілком відчутні крізь підошву взуття, включається і вимикаються легко. Із зовнішнім виглядом теж все в порядку, 5/5 - для мене це ідеальний дизайн педалі.

З мінусів відзначив би все-таки значні розміри і вагу. Хоча функціональність - наше все, але і тягати це «все» припадає на своєму особистому горбу. Далі, цифра дуже примхлива до якості живлення, дуже легко заробити собі мігрень у вигляді сильних шумів. Краще використовувати рідні блоки живлення і уважно стежити, чи не «висить» на одній фазі з вами ферма світла. І якщо вже зовсім чіплятися - натискаючи ногою на кнопку третього пресета, можна зачепити кнопку калібрування HotHand, і замість перегруза у вас буде проблема з вимиканням режиму калібрування.

Мораль: педаль складна, примхлива і вам знадобиться не одна година читання інструкції, щоб з нею впоратися, але результат того вартий. Звуком чистого баса вже нікого не здивуєш, а ось дуже брудний, ядерний, фузз-октавний синт укупі з ефектними рухами правої руки - це гарантовано вражена публіка і наступні розпитування «А ЩО ЦЕ БУЛО?!» 

Олег Черкаєв

 

Коментарі

Ще ніхто нічого не написав, ви можете стати першими!

Написати коментар [відмінити відповідь]