Аналітика ринку музичних інструментів в Україні

Сьогодні більше говорять про музичну шоу-індустрію. Зважаючи на доступну інформацію, Musician.UA проаналізував ситуацію в сфері музичних інструментів в Україні сьогодні, зробив свої висновки і відзначив найважливіші моменти.

Бренди, або Що саме можна купити?

Наші бренди

Їх можна порахувати на пальцях... «Музикант» вивчає життя українських виробників, розповість докладно про кожен з них в своїх наступних публікаціях - у даній статті дозволить собі зупинитися лише на деяких.

Відомо, що легендарна Чернігівська фабрика музичних інструментів імені Павла Постишева припинила своє існування ще в 2000 році. Але ситуація застою на внутрішньому ринку України в останні роки, все ж, дозволила досягти певних успіхів і у виробництві музичних інструментів.

Сьогодні, незважаючи на нестабільну економічну та політичну ситуації, музичні інструменти і аксесуари для них продовжують створювати відомі українські фабрики «Трембіта» (Львів), «Реноме» (Львів), «Старт» (Житомир), майстерня «AVAKS» (Київ) і не лише.

Звичайно, одним з найстаріших брендів українського музичного виробництва є львівська фабрика «Трембіта», продукція якої також відома й за межами нашої країни. Цей бренд існує вже понад 70 років, але і сьогодні його продукція успішно експортується в Голландію, Чехію, Словенію, Канаду, Польщу, Молдову, Білорусь та країни Балтії.

«Музикантові» було також цікаво виявити, що київські майстри Happy Drum створюють глюкофони, які є бюджетним аналогом екзотичних хангів.

Криза подарувала Україні власні гітарні бренди – «Woodstock Guitars» у Києві та «Universum Guitars» у Білій Церкві.

Так, наприклад, «Universum Guitars» засновано в лютому 2016 року майстрами Вадимом Гавриленком, Олександром Дорошенком та гітаристом Андрієм Самойлом. За результатами першого року життя фабрика розробила 6 моделей гітари Elena. Незважаючи на свої “перші кроки”, «Universum Guitars» вже отримала визнання серед відомих музикантів. Гітари цієї фірми – у Девіда Гілмора з гурту «Pink Floyd», у Андрія Макаревича, а також – у музикантів української групи «Green Grey», які в цьому році брали участь у третьому півфіналі національного відбору на участь у конкурсі «Євробачення-2017».

Українські барабанщики та перкусіоністи тепер також можуть пишатися вітчизняними виробниками.

Від лютого 2016 року традиційні африканські барабани – джембе – тепер створює київська мануфактура «Be Together Percussion». За словами майстра та засновника майстерні Дениса Давидюка, за цей перший рік їм вдалося зробити 100 оригінальних джембе.

Чотири роки в Україні існує фабрика «StarSticks», яка виробляє барабанні палички з українського граба в Кременчуці. Влітку 2016 року команда «StarSticks» представила нову серію барабанних паличок – 4 Generation в лінійці «UkrainianHoRnbeam», – у виробництві якої задіяна сучасна технологія обробки спеціальним масляним розчином з додаванням твердого воску та нова методика шліфування паличок. Так, за словами барабанщика та співзасновника бренда Артема Селезньова, станом на кінець 2016 року вже вдалося створити понад 10000 пар нового покоління паличок G4. Офіційними артистами цього бренда є Олександр Солоха (групи «O.Torvald» і «Zetetics»), Віктор «Vitold» Корженко (групи – «ТНМК», «Борщ», «Скрябін», «ДримбаДаДзига»), Олександр Люлякін (групи «Бумбокс» і «The Erised»), Ігор Олейников (“lime”, барабанне шоу “3+1”), Вадим Самосюк (симфонічне шоу World Hits, Prime Orchestra Band) та інші барабанщики. У минулому році фабрика «StarSticks» почала продаж своїх товарів за кордон.

* * *

Потрібно відзначити, що за станом ринку сьогодні, з об'єктивних причин, не кожен виробник може дозволити собі безперервне виробництво у величезних масштабах, що позначається і на обсягах експорту, який поступається за обсягами імпорту. Це можна побачити і в наступних графіках (дивіться рис.1, рис.2, рис.3).

За даними Державної фіскальної служби України, за 2014-2016 роки найбільше продано за кордон духових музичних інструментів, і майже не користувалися попитом клавішні та ударні.

«Обсяги експорту музичних інструментів по роках» за даними Державної фіскальної служби України (тис. дол. США)

КОД ІНСТРУМЕНТИ 2014 2015 2016
9201 клавішні струнні інструменти (фортепіано, включаючи автоматичні; клавесини та інші клавішні струнні інструменти) 0 0 1
9202 інші струнні музичні інструменти (наприклад, гітари, скрипки, арфи) 22 33 15
9205 інші духові музичні інструменти (наприклад, клавішні, органи з трубами, акордеони, кларнети, труби, волинки, крім ярмаркових органів і механічних шарманок) 481 473 384
9206 ударні музичні інструменти (наприклад, барабани, ксилофони, тарілки, кастаньєти, маракаси) 1 0 3
9207 музичні електроінструменти, в яких звук створюється або посилюється електричним способом (наприклад, органи, гітари, акордеони) 11 6 11
9208 музичні скриньки, органи ярмаркові, шарманки механічні, птахи співучі механічні, пилки музичні та музичні інструменти, в іншому місці не зазначені; вабики всіх видів; свистки, ріжки та інші духові сигнальні інструменти 3 4 2
9209 частини (наприклад, механізми музичних скриньок) та приладдя для музичних інструментів (наприклад, картки, диски та валики для механічних інструментів); метрономи, камертони, труби з фіксованою висотою звуку всіх видів 18 28 25

ЕкспортРис.1

«Чужі» бренди

Природно, що сьогодні основна частина музичних інструментів всіх категорій імпортується в Україну. Це – якісна продукція відомих брендів із усього світу. Так, наприклад, за даними Державної фіскальної служби України, за 2014-2016 роки в Україну було ввезено переважно струнні, клавішні та електроінструменти, а також – аксесуари, метрономи, камертони та ін. Меншим попитом користувалися імпортні музичні скриньки, свистки, ріжки тощо.

«Обсяги імпорту музичних інструментів по роках» за даними Державної фіскальної служби України (тис. дол. США)

КОД ІНСТРУМЕНТИ 2014 2015 2016
9201 клавішні струнні інструменти (фортепіано, включаючи автоматичні; клавесини і інші клавішні струнні інструменти) 506 281 788
9202 інші струнні музичні інструменти (наприклад, гітари, скрипки, арфи) 1485 1171 1101
9205 інші духові музичні інструменти (наприклад, клавішні, органи з трубами, акордеони, кларнети, труби, волинки, крім ярмаркових органів і механічних шарманок) 186 121 207
9206 ударні музичні інструменти (наприклад, барабани, ксилофони, тарілки, кастаньєти, маракаси) 323 146 240
9207 музичні електроінструменти, в яких звук створюється або посилюється електричним способом (наприклад, органи, гітари, акордеони) 3322 1906 2205
9208 музичні скриньки, органи ярмаркові, шарманки механічні, птахи співучі механічні, пилки музичні та музичні інструменти, в іншому місці не зазначені; вабики всіх видів; свистки, ріжки та інші духові сигнальні інструменти 96 52 101
9209 частини (наприклад, механізми музичних скриньок) та приладдя для музичних інструментів (наприклад, картки, диски та валики для механічних інструментів); метрономи, камертони, труби з фіксованою висотою звуку всіх видів 1331 1114 967

ІмпортРис.2

В цілому, за даними Державної фіскальної служби України, підтверджується очевидне – за період 2014-2016 років переважав імпорт, оскільки в Україні немає масштабного виробництва власних музичних інструментів.

Сальдо торгового балансу (тис. дол. США)

КОД ІНСТРУМЕНТИ 2014 2015 2016
9201 клавішні струнні інструменти (фортепіано, включаючи автоматичні; клавесини і інші клавішні струнні інструменти) -506 -281 -787
9202 інші струнні музичні інструменти (наприклад, гітари, скрипки, арфи) -1463 -1138 -1086
9205 інші духові музичні інструменти (наприклад, клавішні, органи з трубами, акордеони, кларнети, труби, волинки, крім ярмаркових органів і механічних шарманок) 295 352 177
9206 ударні музичні інструменти (наприклад, барабани, ксилофони, тарілки, кастаньєти, маракаси) -322 -146 -237
9207 музичні електроінструменти, в яких звук створюється або посилюється електричним способом (наприклад, органи, гітари, акордеони) -3311 -1900 -2194
9208 музичні скриньки, органи ярмаркові, шарманки механічні, птахи співучі механічні, пилки музичні та музичні інструменти, в іншому місці не зазначені; вабики всіх видів; свистки, ріжки та інші духові сигнальні інструменти -93 -48 -99
9209 частини (наприклад, механізми музичних скриньок) та приладдя для музичних інструментів (наприклад, картки, диски та валики для механічних інструментів); метрономи, камертони, труби з фіксованою висотою звуку всіх видів -1313 -1086 -942

Більш наочно виглядає, за даними Державної служби статистики України, ілюстрація динаміки експорту та імпорту музичних інструментів з/в Україну в 2005-2015 роки – як ще один доказ непростої ситуації в Україні. З цього графіка зрозуміла динаміка з явним регресом імпорту та експорту в останні роки...

Динаміка

Рис.3 

Нижче перераховані найбільш значимі та популярні торгові марки, музичні інструменти яких сьогодні представлені на українському ринку:

• гітари: Admira, Alhambra, Antonio Martinez, Aria, B.C. Rich, Burny, Cort, ESP, Gibson, G&L, Godin, Grimshaw, Hora, Ibanez, Jackson, Fender, Fernandes, Korala, Kramer, LAG, Mahalo, Manuel Rodriguez, Martin, Ovation, PRS, Schecter, Takamine, Taylor, Valencia, Walden, Warwick, Washburn, Yamaha;
• клавішні: Akai, Arturia, Hammond, Kawai, Korg, Kurzweil, M-Audio, Miditech, Moog, Orla, Nord, Pearl River, Petrof, Roland, Steinway, Yamaha;
• ударні: DW, Evans, Mainl, Paiste, PDP, Pearl, Premier, Promark, Remo, Sabian, Sonor, Tama, Vater, Vic Firth, Yamaha, Zalizo, Zildjian;
• смичкові: Hora, Leonardo, Stagg, Stentor, Strunal, Valencia, Yamaha;
• етнічні: Feadog, Hora, Karl Schwarz;
• духові: Amati, Bach, Buffet, Maxtone, P. Mauriat, Selmer, Stagg, Yamaha;
• аксесуари: Bespeco, D’Addario, D’Andrea, DR, Elixir, Galli, Savarez, Thomastik, Vandoren та багато інших.


Хто на ринку в Україні?

Багато з названих вище брендів представлені на українському ринку вітчизняними дистриб’юторськими компаніями.

Провідними та найбільш відомими дистриб’юторами/імпортерами музичних інструментів в Україні є (в алфавітному порядку):

«Акрополіс» (Львів), «Алегро-Мюзік» (Київ), «AT-Tрейд» (Київ), «Ін-Джаз» (Київ), «Індіго Мьюзік» (Дніпро), «Камертон» (Донецьк/Київ), «Комора» (Київ), «Кортмі» (Київ), «Реал Мюзік» (Одеса), «Соло» (Київ), «Форте Блюз» (Київ), «Юритмікс» (Мукачево).

КОМПАНІЯ МІСТО П’ЯТЬ НАЙКРАЩИХ БРЕНДІВ ДИСТРИБ’ЮТОРА В СЕГМЕНТІ «МУЗИЧНІ ІНСТРУМЕНТИ»
Акорд Дніпро Crafter, Cruzer, Hering, Kremona, Maxwood
Акрополіс Львів Casio, Dunlop, Gewa, Hohner, Sonor
Алегро-Мюзік Київ Arturia, Bespeco, Lag, Orla, Premier
AT-Tрейд Київ Akai, бренди Gibson, Ibanez, Korg, Fender
Аудіосистемс Київ Antigua, J. James, P. Mauriat, Trevor
Гітарний Дім Київ AER, Artec, L.R. Baggs, Perris, Woodstock Guitars
До-Дієз Київ Cherub, Nux
Зінтеко Київ DW
Ін-Джаз Київ Istanbul, Music Man, Stagg, Steinberg, Yamaha
Індіго Мьюзік Дніпро D’Addario, Hughes&Kettner, Samick, Sennheiser, Manuel Rodriguez
Камертон Донецьк/Київ G&L, Godin, Kramer, Laney, Schecter
Комора Київ Amati, бренди Harman, Selmer, Strunal, Vandoren
Кортмі Донецьк Dimavery, Hartke, Viscount
Мікроприбор Київ Casio
Музична Лавка Одеса Hohner, Kawai
Реал Мюзік Одеса Elixir, Nord, Paiste, Pearl, Washburn
Соло Київ Cort, Dunlop, Maxtone, Sabian, Yamaha
Форте Блюз Дніпро Jinbao, Josef Teller, Paco Castillo, Pirastro, Symrna Cymbals
Юритмікс Мукачево M-Audio, бренди Music Group, Roland, Shure, Vic Firth

 Генеральний директор компанії «Реал Мюзік» Анатолій Шелковенко зазначив:

«Музичні інструменти – «модний напрямок». Він стрімко розвивається. Сьогодні більше звертаються, наприклад, до аналогових синтезаторів. За кордоном у кожній родині є музичні інструменти. В Україні, на жаль, не кожна сім'я може похвалитися інструментом, зі зрозумілих причин. За останній рік кількість продажів цифрових фортепіано в нашій компанії збільшилася вдвічі. Це говорить про те, що люди вже купують інструменти і для дому. Та й взагалі, давно відомий анекдот: «Єврейська бабуся сказала онукові: “Боря! Вчися грати на фортепіано, а то доведеться його носити”».

Валерій Вареник, старший менеджер компанії «Юритмікс»:

«У 2017 році наша компанія відзначатиме своє 25-річчя, а 2016-й рік відзначився хорошою тенденцією зростання: товарообіг збільшився, завдяки новим напрямкам і брендам!»

Нижче представлені деякі нові бренди, якими поповнилися компанії в Україні за останні кілька років:

КОМПАНІЯ БРЕНДИ
Алегро-Мюзік Belcanto, Boston, Gatt Audio, Korala, Leonardo, Mahalo, Maximum Acoustics, Prodipe
АТ-Трейд KRK Systems, Stanton
Індіго Мьюзік BST, Jarre Technologies, Ibiza, Lotronic, Rycote
Реал Мюзік Clayton, Esio, Fusion strings, Lace
Соло Arctic, C.F. Martin&Co, Friedman
Юритмікс Alhambra, Alvarez, Avolites, Dexibell, DIS, співдружність брендів JHS, Klark Teknik, Lab Gruppen, Lake, M-Audio, Midas, Tannoy, Taylor, TC Electronic, TC Helicon, Turbosound

Компанії «Камертон» та «Комора» не “приєднали” нових брендів у 2016-му році. «Iн-Джаз» (знана як «Джаз-клуб»), за словами офіційних представників, також «не виводила нові бренди на ринок, але зміцнювала позиції наявних, які вже мають “вагу” та хорошу репутацію на ринку України».

Отже, під час дослідження «Музикант» звернув увагу на те, що на міжнародному ринку помітна тенденція глобалізації, яка, в свою чергу, дозволяє багатьом успішним і раніше самостійним брендам тепер бути частиною великих корпорацій музичної індустрії.

Хто «рулить» у світі?

Якщо говорити про ринок музичних інструментів у світі, включаючи також і обладнання про-аудіо, то у 2016 році картина «розстановки сил» у 2016 році виглядає таким чином (за даними журналу «The Music Trades»):

КОРПОРАЦІЯ РІЧНИЙ ОБОРОТ КРАЇНА НАЙБІЛЬШ ВІДОМІ БРЕНДИ КОРПОРАЦІЇ
Yamaha Corporation понад $4 млрд. Японія Bösendorfer, Line 6, Nexo, Revolabs, Steinberg, Yamaha
Gibson Brands близько $2 млрд. США Baldwin, Cakewalk, Cerwin Vega, Dobro, Epiphone, Esoteric, Gibson, Integra, Kramer, KRK Systems, Maestro, Onkyo, Stanton, Steinberger, Tascam, Teac, Tobias
Harman Professional понад $1 млрд. США AKG, AMX, BSS, Crown, dbx, DigiTech, IDX, JBL Professional, Lexicon, Martin, Soundcraft, Studer, SVSI
Sennheiser Electronic близько $800 млн. Німеччина Sennheiser
Kawai близько $700 млн. Японія Kawai
Fender Musical Instruments понад $500 млн. США Fender, Squier
Shure Inc. понад $500 млн. США Shure

Де в Україні можна купити?

Музичні інструменти реалізуються в Україні в спеціалізованих “точках” продажу.

Всього в Україні близько 150 музичних оффлайн-магазинів.

Карта

Рис 4. 

Розрізняють такі діючі “точки” продажу:

мережеві роздрібні магазини;
професійні спеціалізовані Інтернет-магазини;
універсальні Інтернет-магазини, де представлені також і музичні інструменти.

Так, серед мережевих роздрібних магазинів (станом на 1 січня 2017 року): «Джем» (7 магазинів), «До-Дієз» (2 магазини), «Ін-Джаз» (2 магазини), «Індіго Мьюзік» (2 магазини), «Комора» (1 магазин), «МузТорг» (2 магазини), «Музикант» (3 магазини), «Реал Мюзік» (3 магазини), «Тік-Так» (2 магазини) та інші.

Мережа магазинів в Україні

Рис.5 

Off/On

В останні роки відбулися деякі зміни в сегменті мережевих магазинів:

    • В зв'язку з подіями на Донбасі (у 2014-2017 роки), дистриб'юторам багатьох компаній довелося змінити місцерозташування і відновлювати процес майже з нуля. З 2014 року поставки в Крим не здійснюються. Тому окремі магазини закрилися, але з'явилися і нові місця продажів музичних інструментів.
    • «Музикант», «Джем», «МузТорг» закрили свої фірмові магазини в Донецьку. У 2016 році «МузТорг» відкрив магазин в Чернігові, компанія «Юритмікс» – нову торгову точку «Світ музичних інструментів Тік-Так» в Ужгороді.
    • Донецька компанія «Камертон» змушена була змінити розташування свого центрального офісу і складу через події на Сході України. Компанія закрила свій величезний магазин в Донецьку, перевезла свій склад до Києва, оголосила про відкриття нового вже київського магазину, але, на жаль, так і не відкрила магазин. Як стало відомо, ведуться ремонтні роботи, і незабаром магазин, все ж, буде відкритий.
    • У результаті співпраці трьох дистриб’юторських компаній «AT-Трейд», «Ін-Джаз» і «Камертон» був відкритий великий відділ музичних інструментів в ТЦ «Епіцентр» у 2015 році.
    • У 2015 році був закритий магазин в ТЦ «InSilver». У той же час компанія «Ін-Джаз», якій належав даний магазин, змінила формат представленості на ринку, добудувала власну будівлю і відкрила величезний магазин. В асортименті магазину переважно представлений бренд Yamaha, продукцію якого можна зустріти практично в кожному ТРЦ. Також магазин трохи відійшов від переконань – тільки продавати, і почав розважати публіку в своєму магазині, проводячи майстер-класи та презентації. А, за словами офіційних представників, найближчим часом відкриє комісійний магазин біля свого центрального магазину в Києві і 1-2 нові торгові точки в інших містах України.
    • У 2016 році був закритий найстаріший фірмовий магазин «Yamaha», який був розташований на вулиці Велика Васильківська (в минулому – Червоноармійська). Даний магазин знаходився під керуванням компанії «Ін-Джаз». Також був закритий магазин Yamaha мережі «Джем» в ТРЦ «Район». 
    • «Музикант» за останні три роки також змінив розташування своїх магазинів. Так, на початку 2014 року був відкритий великий супермаркет музичних інструментів в ТЦ «Європорт». Він трансформувався в шоу-рум і точку видачі, але при цьому були відкриті фірмові магазини в ТРЦ «Караван» і ТЦ «ГородОк». Відомо на даний момент про тимчасове закриття цього магазину в ТЦ «ГородОк» і про плани «Музиканта» в перспективі відкрити ще один магазин в новому форматі.

Серед професійних спеціалізованих Інтернет-магазинів музичних інструментів першим зареєстрованим музичним Інтернет-магазином є «Allegro.com.ua» (компанія «Allegro-Music»), підтвердження чого – дата реєстрації доменного імені. Також відомі «Globalmusic», «Musician.UA», «Soundmaster» та універсальні Інтернет-магазини (останні – загального функціонального призначення, але мають і відділи музичних інструментів: «Fotos», «Mobilluck», «Rozetka»).

Так, наприклад, з 2015 року «Rozetka» істотно розширила асортимент музичних інструментів. У цьому Інтернет-супермаркеті тепер можна купити не тільки звичний асортимент клавішних Yamaha, гітар Fender, а й легендарні барабани Premier, і цифрові піаніно Orla, і елегантні гітари Lag.


Замість висновку

Отже, природно, що в силу сформованих непростих соціально-політичних умов мета всіх учасників ринку – витримати період глибокої економічної кризи в Україні. Кожному це вдалося по-своєму, з більшими чи меншими втратами. «Ін-Джаз», наприклад, істотно розширив свій центральний магазин, а також відкрив новий зал звукового, світлового обладнання та сцену.

Звичайно ж, обставини “життя” музичного ринку пов’язані також із ситуацією музичної культури в Україні в цілому. Так, за даними Державної служби статистики України, за 26 років – з 1990 по 2015 роки – у країні закрилася третина музичних шкіл... Ця «тема» актуальна також і сьогодні. І в цілому, система музичної освіти, стан і умови життя гуманітарної науки нині залишаються “відкритою раною”...

Директор компанії «Алегро-Мюзік» Євген Устинов прокоментував ситуацію музичної освіти:

«Музика – це мистецтво, яке є частиною культури. Рівень культури залежить від ступеня розвитку кожної людини та суспільства в цілому, в якому живемо ми і будуть жити наступні покоління. Вважаю, що музична освіта має бути обов'язковою для кожної дитини. Адже, ми вчимо інтеграли та похідні, але це не означає, що всі ми стали математиками... Чому ж нам пропонують заняття Музикою поверхові та за «бажанням», а не поглиблено, як це відбувається з іншими загальноосвітніми предметами? Дитина повинна бути всебічно розвиненою. Вже в процесі навчання дитина робить вибір сама: бути їй математиком чи музикантом. Для того, щоб зробити вибір і бути підготовленим, початкова школа і середня освіта повинні забезпечувати знання і навички».

Кількість музичних шкіл

Рис.6

При цьому цікавим є такий факт. За даними того ж Держстату, за цей же час значно збільшилася кількість концертних організацій, але буквально катастрофічно зменшилася кількість слухачів в концертних залах. Ні для кого не секрет, що багато молодих музикантів виїжджають за межі України – саме для того, щоб, все ж таки, продовжити шлях Музиканта...

Концертна діяльність

Рис. 7

Незважаючи на критичність ситуації, що склалася в цілому, 2016-й рік у класичній музиці пройшов під знаком опери, на думку музичного критика Любові Морозової. Так, наприклад, для української прем’єри опери «Лімб» італійського композитора Стефано Джервазоні музичне агентство «Ухо» ударні інструменти “збирало” з різних куточків світу.

Також слід зазначити, що саме в 2016 році, все-таки, відбувся й «Український Музичний Ярмарок», який в останній раз був ще у 2013 році.

У 2016 році, вперше за 25 років Незалежності України, на головній площі країни українці слухали симфонічний оркестр і найкращі класичні твори. Але популярна музика сьогодні, як і в Європі, все ж, залишається більш “природною” для більшості населення. Багато класичних музикантів реалізуються в світі шоу-бізнесу... У 2016 році, наприклад, джазова співачка Джамала виграла міжнародний конкурс «Євробачення», а нещодавно вона отримала премію Yuna-2017.

Звичайно, більше стали звертати увагу на багатьох цікавих молодих виконавців. Так, наприклад, більшість учасників національних відбіркових турів для участі в конкурсі «Євробачення-2017», це – маловідомі музиканти. Вони – “яскрава свіжа кров” у цій сфері.

За словами представників компанії «Ін-Джаз», «неабиякий вплив на “погляд” покупців мають саме різні сучасні музичні течії. Але це більше стосується молодих музикантів, які не впливають глобально на ситуацію ринку музичних інструментів».

Дійсно, в Україні істотно збільшується число музикантів-самоуків і тих, хто хоче знати про Музику якісно більше і глибше. Значить, напевно, є надія на «світло в кінці тунелю»…

Андрій Жмурко, фахівець з продажу компанії «Індіго Мьюзік», так прокоментував ситуацію:

«Найбільш непростим для нас, з точки зору споживчого попиту, був 2015-й рік, і дотепер купівельна спроможність обивателя хоч і дещо зросла останнім часом, але залишає сподіватися на краще. Плюс, до того ж, економічна ситуація активізувала вторинний ринок інструментів і обладнання, а також сірий ринок.

Випадки безподаткової контрабанди малими партіями з США, Польщі, Китаю часом і “напружують” нас, чесних гравців ринку, але ми намагаємося підтримувати конкурентну ціну навіть у таких обставинах. Спрощення та прозорість митних, податкових схем дуже нам допоможе, ми сподіваємося на те, що зміни в закони будуть введені.

З кожним роком ринок наповнюється новими брендами, в тому числі, й ОЕМ виробників з Китаю, зросла конкуренція серед брендів навіть найнижчого цінового діапазону.

Після подій 2014 року суттєво знизилася купівельна спроможність пересічного споживача, а разом з нею і попит. У цих умовах ми перенесли акцент у бік корпоративних клієнтів, таких як телеканали, івент- та прокатні агенції. Все-таки, телевізійні шоу продовжували фінансуватися, відбувалась закупівля професійного аудіообладнання, і зниження попиту в цьому секторі було не таким явним навіть в кризовий час. 

Розвиток комп’ютерних технологій вдарив по продажах портативних монтажних станцій, гітарних педалей ефектів і процесорів обробки звуку. Але, з іншого боку, зросла зацікавленість екзотичними інструментами, такими, наприклад, як ханг або етнічна перкусія. Молоде покоління музикантів активніше освоює і такі українські національні інструменти як кобза та бандура, і це сприймається як помітний позитив».

Звичайно, в силу сформованої політичної, економічної і соціальної ситуації в Україні, сьогодні грати на музичних інструментах не кожен може собі дозволити. Більшість населення в країні – на межі бідності, якщо не за цією межею... На жаль, сьогодні музичний інструмент – це не предмет необхідності, а розкіш, яку можна собі дозволити лише через певний час (тобто – назбирати потрібну суму для реалізації своєї мрії)... 

Директор компанії «Алегро-Мюзік» Євген Устинов прокоментував стан ринку музичних інструментів і зазначив:

«Розуміючи ситуацію на ринку, можливості та потреби Музикантів, ще на початку кризових явищ ми запустили програму розстрочки на покупку музичних інструментів від свого імені, без банків та відсотків. Так, наприклад, сьогодні ця програма дозволяє Музикантові купити собі якісний інструмент з огляду на можливості власного бюджету. В цілому, ринок перебуває в деякому застої, тобто «стабільно погано», але ми тримаємося та працюємо так, щоб було добре».

Отже, очевидним є той факт, що перспективи розвитку ринку – в руках самих учасників. Зрозуміло, що кожен створює їх по-своєму, як і свою версію життя...

«Музикант» радить жити більше Музикою, а музичний інструмент вибирати на свій смак, але винятково з найкращих варіантів. Погодьтеся, музичний інструмент – ідеальний метод пізнання світу. Чи не так?

P.S. «Музикант» щиро вдячний учасникам ринку за надані коментарі та сподівається на подальший діалог. Звісно, тема, яку зачепив «Музикант», – вельми велика, проблемна, неоднозначна... Але «Музикант» тримає руку на пульсі та запрошує Вас до діалогу.

 

 

Коментарі

Василь
21 лис 2017
Добра аналітика!

Показано з 1 по 1 з 1 (всього 1 сторінок)

Написати коментар [відмінити відповідь]