FutureMusic №9 (липень 2018)
У свідомості більшості обивателів термін «комп'ютерний музикант» малює образ музично неграмотного любителя, за якого програми самі пишуть музику. І в правду. Потрібні акорди? Ось, тримай плагін, вигадує прогресії! Потрібен біт? Будь ласка, величезна колекція готових грувів до ваших послуг ... Але як щодо того, щоб самостійно розібратися з усіма цими речами раз і назавжди? У статті «Прикладна теорія музики» ми на практиці розберемо дюжину музичних жанрів і з'ясуємо, що змушує ті чи інші акорди, лади і інтервали працювати в контексті різної музики.
Друга головна тема випуску присвячена прийомам з арсеналу кінокомпозиторів. Всі ми знаємо, наскільки саунд-дизайн і музичний супровід картини важливі для створення атмосфери і напруги. І хоча відкрити двері в світ кіномузики судилося не кожному, саундтреки - це бездонний колодязь ідей і натхнення для всіх. На сторінках статті «Кінематографічний саунд-дизайн» ми розповімо про інструменти та прийоми створення кіношних ефектів, атмосфер, текстур, переходів та інших елементів, здатних урізноманітнити вашу музику незалежно від жанру.
У номері:
«Прикладна теорія музики»
Багато музикантів ігнорують вивчення музтеорії через страх потрапити в пастку формул і втратити магію інтуїтивного процесу роботи. Але розуміння теорії зовсім не означає, що ви раптово позбудетеся натхнення і станете штампувати схематичні треки, - адже ви маєте право вирішувати, коли потрібно, а коли не потрібно застосовувати ці знання. На сторінках цієї статті ми пройдемося по основам теорії музики, розберемося з такими поняттями, як ритм, лад, тональність, інтервали і акорди на прикладі тринадцяти популярних жанрів.
«Кінематографічний саунд-дизайн»
У цьому матеріалі ми розглянемо методи створення кінематографічних текстур, атмосфер, перехідних ефектів - в загальному, всього того, що утворює звукову тканину музичного твору. Розглянуті приклади знайдуть застосування не тільки в контексті музики для трейлерів і саундтреків - багато техніки урізноманітнюють арсенал будь-якого музиканта і, що найголовніше, - надихнуть на нові ідеї.
Тактики і стратегії «Гармонійні функції»
Продовжуючи головну тему випуску, Дейв Кльюс фокусується на одній з ключових тем вчення про гармонію - гармонійних функціях. Якщо терміни «тоніка», «домінанта» і «субдомінанта» здаються для вас чимось з області фільмів для дорослих, то ця стаття розширить ваш кругозір!
Майстерня «FM-синтезатори»
FM-синтез aka синтез частотної модуляції, на відміну від традиційного субтрактивного синтезу (випуск 8), в силу своєї «абстрактності» не такий простий для розуміння. Ця стаття, що супроводжується практичними посібниками і відеоуроки, допоможе впевнено встати на хиткі землі FM-синтезу.
Інтерв'ю / В студії
Легенда хаус-музики Ларрі Херд aka Mr Fingers розповів нам про свій новий, перший за п'ятнадцять років сольному альбомі Cerebral Hemispheres.
Хаус-дует з Амстердама Detroit Swindle - про внутрішню кухню колективу, про значення колаборацій і імпровізацій і про своє друге альбомі High Life.
Mumdance - продюсер, принесший свіжий погляд на британський Грайм і рейв, присвятив FM в тонкощі «weightless» - музичної естетики, що спирається на спадщину «хардкор-континууму» і принципи мінімалізму.
Керівництво «Arturia V Collection 6»
Оновлена в кінці минулого року знаменита лінійка плагінів поповнилася чотирма новими емуляції класичних «клавішних» - Buchla Easel V, DX7 V, CMI V, Сlavinet V. В цьому матеріалі, крім короткого курсу історії синтезаторів, вас чекає практичний розбір всіх чотирьох новинок.
Майстер-клас: Joe Ford
Драм-н-бейс продюсер з Лідса відволікся від написання рвуть клуби бойовиків і присвятив нас в секрети створення фірмового reece-баса. Користувачі Ableton Live 10 і Serum зможуть своїми руками помацати проект, вивчити патчі і ланцюжки обробок, скачавши туторіал-файли в розділі «Бонус-контент».