Allegro #27: музика, метро і бензопила

Сьогодні ми поговоримо про те, як пов’язані між собою двигуни машин, метро, бензопила і сучасна музика. Поговоримо про “голос” великого міста, про звуки мегаполісу.

Все, що оточує людину сьогодні, все звучання зовнішнього світу безпосередньо і дуже впливає на музику. Це факт. Бо ми “варимося” в цих звуках, сприймаємо їх, переосмислюємо і потім частина нас перетворює їх на музику, творить мистецтво. Така вже наша природа, і природно, що як звучить світ, так звучить і сучасна музика.

Як сьогодні звучить світ, як звучить сучасне життя і сучасне місто?

Метро

Наприклад, зовсім старенькі бабусі (не з міста) іноді бояться їздити в метро. А от маленькі діти часто просто фанатіють від цієї жорсткої метро-атмосфери. Карапузи, виявляється, дуже люблять їздити в метро, для них то справжня пригода.

Насамперед, захоплює динаміка – сила та енергія руху, швидкості. По-друге, вражає саме звучання, бо звуки – це найсильніший фактор, який впливає на наше сприйняття світу.

Проведіть експеримент – послухайте dubstep у метро. Гул, вереск, удари, шум, вібрація місця ідеально поєднуються з фільтрованим безобертоновим звуком та тяжкими ударами цієї музики.

Dubstep-композиція «Pizza» (Doctor P):

Мотоцикл

Пам’ятаєте звук, коли заводиться мотоцикл? – Це класна звукова ідея, готовий прийом гри для електроударника. А як звучить гальмування на великій швидкості? – Це ідея для ефектних пискливих глісандо.

Shepard-Risset Glissando: 

Газонокосарки & бензопила

Скажіть, кого дратують суботніми ранками за вікном гр-р-р-верещання газонокосарок? Ці звуки просто нестерпні, особливо, коли хочеться спати у єдиний вихідний, а зачинити вікно неможливо через ще нестерпнішу спеку. А тепер послухайте пилоподібну музику dubstep’у – схоже? Пилоподібна – це наукове визначення форми хвиль, і їх же так недарма назвали.

Dubstep-композиція «Big Boss» (Doctor P)

Першими, хто почав окультурювати урбаністичні звуки, були композитори-конструктивісти. Серед них – «шістка» французів (наприклад у композиції Артюра Онегера «Пасифік-231») та наш земляк Олександр Мосолов (композиція «Завод»). Послухайте як цікаво передається через оркестр ідея розкручування швидкості гігантської машини.

Новий етап життя для дисонансів настав завдяки авангардистам – Карлхайнцу Штокхаузену, Жану-Клоду Ріссе, Джону Чоунінгу: майстрам електроакустики, справжнім музичним екстремістам, які вигадували нові звуки. Це була музична реформація.

Жан-Клод Ріссе: композиція «Південь» (ч. ІІ)

Те, що ці композитори придумали, тепер використовують майже всюди – хіп-хопери, рокери і навіть «ONUKA».

ONUKA - Vidlik

Півтора століття тому подібної музики не існувало й не могло існувати. Світ змінився і Музика теж. Але ми знаємо, що наша любов до неї, до її надзвичайного розмаїття не зміниться ніколи!

 

Коментарі

Ще ніхто нічого не написав, ви можете стати першими!

Написати коментар [відмінити відповідь]