Огляд підсилювача EBS Classic 500 і кабінету ClassicLine 210 в Premier Guitar

Девід Абдо
29 травеня 2014

Творці басових підсилювачів витрачають роки наполегливої праці на те, щоб відтворити звук і віддачу легендарних класичних моделей SVT та Hiwatt в більш доступному і компактному вигляді. Сьогодні перед нами приклад такого підходу - 500 Вт підсилювач Classic 500 від Шведської компанії EBS.

Classic 500 є оновленою версією підсилювача Classic 450, що випускався раніше, але в більш компактному корпусі, який тим не менше має достатній об'єм для розсіювання тепла і запобігання перегріву. Знявши задню панель, можна побачити акуратно спаяну схему і масивний тороидальний трансформатор. В епоху одержимості підсилювачами класу D, один тільки вигляд цього трансформатора вселяє в мене надію і змушує посміхатися. Підсилювач важить 14 кілограмів, тому крім традиційної верхньої ручки має також пару зручних утоплених в боковини металевих ручок для транспортування.

Передня панель дуже проста, проте наявних регуляторів цілком достатчно для гнучкої настройки підсилювача. Зліва від еквалайзера є перемикач характеру звучання, який можна часто зустріти на інших моделях EBS. Він створює невеликий провал в середніх частотах, одночасно додаючи обсягу високим і роблячи низ більш потужним. Діапазон налаштувань звуку може і не такий широкий як у флагманської моделі EBS Fafner, але натомість в Classic 500 є можливість більш гнучкого налаштування в середній частині діапазону. На додаток до традиційного управління високими і низькими частотами, підсилювач оснащений парою напів-параметричних регуляторів СЧ, які дозволяють урізноманітнити звучання від яскравого прорізаючого мікс саунду до м'якого оксамитового звуку.

Ручка перевантаження додає «класики» у звучання Classic 500. Це емулятор лампового передпідсилювача з додатковим запасом чутливості в 30 дБ для створення дійсно забійного звуку баса. На задній панелі є пара паралельних 4 Ом виходів на Speakon для підключення кабінетів. Іншими словами, ви можете комбінувати різні кабінети до тих пір, поки їх сумарний опір не досягне 2 Ом. Петля ефектів відсутня.

Ми слухали Classic 500 з новим кабінетом EBS ClassicLine 210. Це кабінет з опором 8 Ом і відкритою задньою стінкою, який може бути встановлений як горизонтально, так і вертикально для використання з різними моделями підсилювачів EBS серії ClassicLine. При вазі в 16,5 кілограмів, кабінет містить пару 10" динаміків і 2" високочастотний твітер. Корпус зроблений з міцної багатошарової фанери, має вінілове покриття і решітку в ретро-стилі.

Солодкі звуки басу

З «рівними» налаштуваннями еквалайзера Classic 500 передає звук Fender Jazz Вass 1964 дуже коректно і збалансовано, без зайвих піків. Цей тембр прекрасно звучав з духовий групою, створюючи потужний фундамент і дозволяючи пробиватися крізь мікс, граючи пальцями. Перемикач характеру додає багато «клацання» і «гуми». І коли прийшов час джему на тему Sly and the Family Stone "Dance to the Music", мені було необхідно серйозно додати драйву, щоб зіграти басовий брейк Ларрі Грехема. Було-б відмінно використовувати для цього футсвіч, але я впорався просто зігравши хаммер-он лівою рукою і повернувши відповідну ручку підсилювача правою. Пізніше, граючи на басу Nash типу Precision, я був вражений тим, як СЧ секція підсилювача, здавалося, перетворює мій бас в "Баррі Уайта". Додавши низьку середину і злегка підрізавши верхні, я домігся читаного теплого і хрипкого оксамитового рику. Такий тембр ідеальний для м'яких балад і R&В класики.

Мушу визнати, що я ще не зустрічав емулятора, який повністю відтворював би звук і відчуття при грі в ламповий підсилювач, проте Classic 500 наблизився до цього дійсно близько. Трохи покопавшись в налаштуваннях драйву і еквалізації, я знайшов тембр практично ідентичний B-15 70-х років, хоча і трохи менш виражений. Звичайно, ноти не можуть звучати так барвисто, як вони це роблять при використанні лампового підсилювача, але емулятор EBS затьмарює багатьох у своєму класі.

Щоб оцінити Classic 500 з великими кабінетами, я підключив до нього пару SVT 8x10 опором по 4 Ом кожний. Я встановив регулятор загальної гучності в положення «3 години» і підключив п'ятиструнний бас Ritter R8 Singlecut. Ефект перевершив мої очікування! Я відчув себе учасником сцени з "Назад у майбктнє", де був показаний величезний динамік. Через годину всі навколо були повністю приголомшені, і тепер я можу з упевненістю сказати, що Classic 500 легко може задовольнити навіть саму сильну спрагу потужності.

Вердикт

Підсилювач Classic 500 повністю виправдовує назву своїм стилем і звуком. У поєднанні з відмінно кабінетом ClassicLine 210, що відмінно звучить, вони створюють потужний стек, який без проблем можна перевозити практично на будь-який концерт в багажнику мінівена. Classic 500 не задовольнить закінчених фанатиків лампового звуку, але буде відмінно вписуватися в музику найрізноманітніших жанрів і стилів. Якщо ви дозріли для покупки посилення EBS, то цей дует підсилювача і кабінету стане відмінною стартовою точкою.

Підсилювач Classic 500

Переваги:
Простий, універсальний підсилювач з класичним ламповим звуком.
Недоліки:
Нема петлі ефектів. Злегка дорогий.
Звучання

Зручність використання

Конструкція, якість монтажу

Ціна

Кабінет ClassicLine210

Переваги:
Відмінний зовнішній вигляд. Чистий звук. Чудова конструкція.
Недоліки:
Вам захочеться купити другий.
Звучання

Універсальність

Конструкція, якість монтажу

Ціна

Оригінал статті англійською мовою

 

 

Коментарі

Ще ніхто нічого не написав, ви можете стати першими!

Написати коментар [відмінити відповідь]