Збираємо педалборд: як підібрати і правильно під’єднати педалі

Музикант.укр продовжує серію оглядів музичного обладнання від W.Angel.

Колись, на світанку своїх занять рок-музикою, я з великою жагою розглядав гітарні педалі-ефекти в одному каталозі обладнання і мріяв про те, як неодмінно матиму всі, оскільки був впевнений, що для кожного з них обов’язково знайду застосування в межах своєї музики. Час минав, і я зміг помацати практично всі відомі гітарні ефекти у форматі педалей, а також більшість гітарних процесорів, які були доступні в нашій країні.

Дещо здивувавшись і, навіть, розчарувавшись, я зрозумів, що така велика кількість ефектів мені особисто просто не потрібна, проте, зміг сформувати уяву про них, як і про порядок під’єднання ефектів в ланцюгу гітарного звука, що, до речі, досить важливо, адже деякі ефекти категорично погано звучать не на своєму місці.

І що ж я зрозумів? Для себе я розділив ефекти на декілька типів: динамічна обробка (compressor, limiter), модуляційна обробка (chorus, flanger, phaser), просторова обробка (reverb, delay), обробка, яка впливає на частотні характеристики сигналу (wah, equalizer, filter), викривлення сигналу (distortion, overdrive) та гармонічна обробка (pitch shifter, harmonizer, whammy), яку з натяжкою можна зарахувати до моделюючої, але я цього не роблю, оскільки в ланцюжку звука гітари ці ефекти розташовуються не там, де, наприклад, хорус.

Також є така група педалей ефектів, яку я особисто ніяк не класифікую, – це тюнер і noise gate. З гейтом зрозуміло, але чому я тюнер прирівняв до педалей ефектів? Просто дуже часто тюнер зроблений у вигляді педалі для підлоги, як і інші ефекти, щоб його можна було зручно розташувати в педалборді. Звісно, що ніякого ефекту в звук він не вносить, але ми намагаємось зараз зібрати віртуальний педалборд, і мені здається, що тюнер досить необхідний прилад, щоб його згадати.

Отже, спробуємо уявити, що ми збираємо великий, вражаючий педалборд з відносно великою кількістю ефектів, і який можна було б застосувати в рок-музиці.

Першим в ланцюгу я б розташував тюнер. Дуже корисна річ. Всі відомі мені тюнери, виготовлені у форматі педалі, мають дуже правильну і хорошу особливість – при включенні вони приглушують сигнал, що дає можливість тихо здійснити процес налаштування інструмента, не заважаючи слухачам чи колегам з колективу своїми атональними звуками.

Потім я б розташував noise gate. Якщо ми плануємо грати розгніване металічно-рокове зло, то нам вкрай необхідне дуже потужне перевантаження, а це означає, що всі шуми інструмента і кабелів (а вони все одно присутні, якими б не були хорошими інструмент і кабелі) будуть звучати в паузах. Саме цього й дозволить позбавитися noise gate.

Потім я б поставив Wah чи Envelope Filter. Ці ефекти найкраще звучать до перевантаження, оскільки саме так залишається особлива «цілісність» в звуці. Наприклад, Source Audio SA121 Tri-Mod Wah чи Source Audio SA127 Guitar Emvelope Filter.

Потім – перевантаження. Щоб мати можливість змінювати звук, залежно від задачі, можна використати “комбайни”, в яких декілька різних типів перевантаження, і, як наслідок – звучання, наприклад, Source Audio SA220 Multiwave Distortion.

Далі я розташував би модуляційну обробку, наприклад, Source Audio SA226 Orbital Modulator, яка також є педаллю мультиеффекту, в якій є всі основні модуляційні ефекти і де можна вибрати і налаштувати саме те, що потрібно цієї миті.

Останньою ланкою в нашому ланцюжку я б розташував просторову обробку. Причому, якщо є бажання використати і дилей, і ревербератор одночасно, то потрібно спочатку ставити дилей, і тільки потім, фінальним акордом, так би мовити, ревер. Тобто – спочатку, наприклад, Source Audio Nemesis Delay, а потім Source Audio SA225 Dimension Reverb.

Дуже важливо розуміти, що кожен з приладів ефектів необхідно заживити правильним блоком живлення. Як це не смішно, але зазвичай найкращий той, який пропонує виробник. І ще важливий нюанс – комутація. Колись я припустився колосальної помилки, коли купив декілька крутих педалей ефектів і начхав на якість патчів – кабелів-перемичок між ними. Я був дуже засмучений отриманим результатом і лаяв себе останніми словами за такі необачно витрачені великі, як на той момент для мене, гроші. Згодом старші друзі прочитали мені лекцію про важливість комутації, і я був вражений тим, наскільки сильно це впливає на звук.

Саме тому я порадив би потурбуватися про це і обов’язково придбати якісні інструментальні кабелі, наприклад, Bespeco TT600P довжиною шість метрів, що дозволить відчувати себе вільно як на репетиції, так і на сцені. І обов’язково – якісні комутаційні кабелі-патчі, наприклад, Bespeco SLPP030, що дозволить використати весь потенціал Вашого педалборду на повну.

W.Angel
лідер групи «W.Angel's Conquest»

 

Коментарі

Андрей
06 жов 2020
Отлично!

Показано з 1 по 1 з 1 (всього 1 сторінок)

Написати коментар [відмінити відповідь]